Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Andreas - 18 juli 2010 23:15

Så har ännu en härlig semestervecka rullat. Kom hem idag från landet, har haft möjligheten att koppla upp mig och blogga med pappas bärbara men har helt enkelt tagit lite semester även från bloggen. Hade tänkt att komma hem mer vältränad än någonsin, kan väl bara vara ärlig och säga att jag hunnit ut en gång i spåret. Inte bra jag vet. Men det har varit totalt fullt upp hela veckan på landet, med gäster och utflykter mer eller mindre varje dag. Faktiskt svårt att komma ifrån då. Kul med lite besök och en del nattsudd. Har varit grymt trevligt!


Såg självklart VM-finalen där uppe. Spanien är mästare, inte helt oväntat för någon. Speciellt inte för mig som tippade dom som segrare mot Holland redan innan VM.


Igår så beställde jag upp AIK-Malmö till landet. Det var en fröjd för ögat och AIK borde ha vunnit klart större! Flavio och Dulee var grymt pigga. Ivan i mål var säker och Helgi äger mitten. Lägg därtill Walid Atta som faktiskt är landslagsmässig just nu. Han var otrolig igår. Kul att se ett aggressivt välspelande AIK igen, hoppas det håller i sig. En match säger inget om hur det kommer att bli, men jag har fått en gnutta hopp igen iaf.


CL-kval och AIK blev toksågade av pressen, och supportrar. Visst det förstår jag. Men kom igen vi leder med 1-0 inför returen och vägen ligger öppen för ett vidare tufft kval mot Rosenborg. Om gnaget tar sig dit blir det nog tyvärr tufft mot CL rutinerade norrmän.


Veckan som kommer innebär en hel del löpning, minst tre gånger med start imorgon. Jag vet att jag sagt det förut, men imorgon startar löpningen igen. Så är det.


Annars är det inte super mycket planerat just nu, vilket kan vara skönt. Har knappt varit hemma på två veckor. Vi sitter och finslipar på om det kanske blir en tripp till Vildmarkshotellet på Kolmården om någon vecka. Känns lite dyrt, men jag tror att det är värt det. Så finns det platser kvar bokas det förmodligen in imorgon.


Skulle gått ut med Isen i lördags, men jag blev kvar på landet och bangade. Undrar vem jag såg på tv när kameramännen zoomade in Råsundas läktare? Jo Isen. Skönt att du håller den svartgula fanan högt!


Har också hunnit med att bli "spammad" för första gången här på bloggen. Hade 52 kommentarer på bloggen när jag loggade in. Alla från samma adress. Så om det är någon som vill köpa falska märkesväskor så kan jag adressen... Jag godkännde inte kommetarerna om någon nu undrar vart dom tagit vägen.


Rickie är nere i Turkiet, han åkte igår. Han skulle kolla på lite sköna fotbollströjor åt oss, fejk såklart!


Nu blir det till att sova snart, skönt att sova i egna sängen igen!


Hejdå Hejdå!!





Ovido - Quiz & Flashcards