Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Andreas - 31 juli 2010 23:45

Blir så jävla besviken gång på gång när jag kollar på Gnaget. Jag väntar mig inte SM-Guld varje år, men man kan fan i mig prestera bättre fotboll än vad man gör just nu!


Att AIK har varit dåliga offensivt i år är ingen nyhet för oss gnagare, det har sett ut så här så länge man kan minnas i princip. Jag tänker inte såga MR Miller ännu, på tok för tidigt. Men jag har en hel del frågetecken som bör rätas ut inom en snar framtid! Varför i helvete spelar man med 1 forward på topp?! När som sagt AIK har offensiva problem?! Bangura är eminent, men på tok för ensam. Engblom spelar högerytter(han är forward). Flavio spelar vänsterytter(han är forward).


Varför värvar man tillbaka Robert Åhman-Persson? Han platsade inte i gnaget förut och gör det inte nu heller. Han och Backman var usla idag! Brunkare har vi gott om! AIK har ett bra försvarsspel nu, och en eminent keeper! En av de bästa AIK haft på länge. Sjukt att han är i gnaget, framröstad till Kroatiens bästa målvakt för bara tre år sedan. Men inga yttermittfältare och knappt någon på topp. Helt makalöst! Jag förstår att Miller vill sätta försvarsspelet, men det är gjort nu. AIK är inget Liverpool som ska lira 4-5-1 med en Torres på topp. Vi har ingen Torres! Och inte mittfältare som håller poolnivå heller! Är så otroligt besviken och kan bara hålla med den trogna läsaren och signaturen Burgic om att AIK är misshandlat och misskött!


AIKare som man är så försökte jag sansa mig efter dagens match och hitta förklaringar till varför man spelar sista delen av matchen helt utan anfallare på planen, allt detta i och med Millers, enligt mig märkliga byten.


Mina tankar leder då till att Miller vill plocka minst en poäng på bortabana, och trepoängarna hemma. Så måste vara fallet, annars har jag ingen vettig förklaring till vad som händer i mitt älskade AIK just nu...


Visst, man är inget guldlag i år efter alla spelarförluster. Men att ligga så långt ner som man gör nu förvånar nog fler än mig.


Keeprar var dagens tema för mig. Satte nämligen 0-0 på AIK idag som jag tipsat om tidigare på bloggen. Satte bomben med hjälp av keeprar i samtliga tre matcher som var på Svenskaspels Bomben. Självklart glad över det!


0-0 på AIK gav för övrigt ca 9 gånger pengarna på Unibet.


  • PA Dembo Touray hjälpte till att skicka in Häckens 2-0 mål, vilket innebar att matchen var över och Häcken fick sätta en till. Bra för oddset!
  • Ivan Turina räddade AIK genom en tokräddning på dryge Grahn`s närskott. Jag hade 0-0! Tack Turina.
  • I Norge var den sista matchen på kupongen. Lilleström-Kongsvinger, 2-2. Hade Kongsvinger gjort ett tredje mål hade allt varit över för mig. På tilläggstid, på en frispark, blev det ett missförstånd mellan en Lilleström back och deras Isländske keeper Magnusson. Kongsvingerspelaren kom helt fri, och Magnusson valde att offra sig för laget och gå ut och "klippa" Kongsvinger spelaren 25 meter från mål. Rött kort direkt. Men han räddade även mig!

Tack alla keeprar!


Fabio Aurelio lämnade mitt Pool. Jag blev inte besviken. Helt plötsligt värvar man tillbaka honom!? Han hittade ingen klubb och Liverpool ingen vänsterback, pinsamt är ordet!


Ja du MR Kungsängen. Blir nog en tuff fight mellan AIK och ditt kära dif om nedflyttningen i år...


Hejdå Hejdå!!



Av Andreas - 31 juli 2010 13:09

Ännu en dag närmare arbete... Sista sovmorgonen imorgon, innan det är dags att sätta klockan imorgonkväll igen. Tungt. Men man kommer in i det och sedan är vardagslunken igång igen.


Blev en lugn hemmakväll igår, tog ett par bira och kollade TV bara. Innan det hann jag med ett löppass i Sandvik igen. Känns lättare att ta sig ut i spåret nu, även fast man har en liten bit kvar till toppformen. Ska bli kul att snart få snöra på sig skorna och gå in i hall igen. Man lär ju inte vara allt för vass med stickan just nu. Men det är ju inte nu man ska vara som bäst. Gäller att vara redo när serien startar.


I eftermiddag väntar lite bira och AIK borta mot Mjällby på TV. CH Jagne är tillbaka i truppen, intressant. Nya Bangura kommer att näta när som helst, kanonvärvning! Jag tror i utgångspunkt på 0-0. Men är sugen på att testa ett bet på AIK seger till fina 3,40 hos Unibet. När man är så nederlagstippat som Gnaget är så tror jag faktiskt på seger. Bara man någon gång kan höja sin offensiv som varit nästan obefintlig senaste tiden.


Någon som är sugen på att kolla matchen med ett par bira? Hör av er, bara att komma förbi!


Nu blir det lite Sushi till lunch, mycket bra!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards