Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Dags för match och kommentarer....

Av Andreas - 12 december 2008 17:49

Dags igen, odds från Nordicbet samt lite kommentarer.


Hässelby-Åkersberga        1,05        11,25          11,00

- Dags att vakna för våran del nu. Förlusten senast mot Finspång följdes upp av en förlust i DM mot div 3 laget Sundbyberg nu i veckan. Ackers gjorde förmodligen sitt bästa resultat denna säsong då man senast endast förlorade med 9-7 mot Örebro. Har man vaknat till liv? Nej, jag tror inte det. Hässelby vinner denna match utan problem om man inser att man måste slita och visa hjärta för poängen. Annars om man ställer in dojjorna som man gjort den senaste tiden så vet vi hur det kan gå... Hässelby seger 8-3.


Onyx-Visby        1,65         6,45         2,70

- Blir nog en ganska jämn match. Onyx har hamnat i en liten svacka medans Visby snarare är på väg uppåt. Onyx bör vara starkare och vinner denna match på hemmaplan. 7-5.


Handen-Karlstad        2,25         5,80         1,95

- Handen har visat sig starka senaste tiden hemma på Torvalla parketten. Karlstad slog senast ett Onyx ur form. Tror på Handen seger i den här matchen, Handen vinner 7-4.


Skoghall-Finspång        1,85        6,10         2,35

- Finspång har tagit poäng dom senaste två matcherna mot oss i Hässelby och borta mot Karlstad. Skoghall har haft en dålig trend dom senaste omgångarna och haft det tungt. Tror dock att Skoghall repar mod och vinner denna match. Skoghall seger 8-4.


Tyresö/Trollbäcken-Örebro       1,90       5,90       2,30

- Seriefinal! Blir en jämn uppgörelse ute i Tyresö. Seriens för tillfället två bästa lag. Vid seger kan T/T göra ett litet ryck i toppen. Tycker det lutar åt T/T seger, men jag chanstippar krysset här. 5-5. (T/T seger i sudden)


Odelberg/Gustavsberg-Surahammar       1,55       6,60        3,00

- ´"Sura" har haft det tufft sedan den fina inledningen av serien. O/G blandar och ger som vanligt. På hemmaplan förlorar man inte mot ett "Sura" som nog måste börja akta sin rygg där Finspång snart är ikapp. Stark etta! O/G vinner 7-2.


            ---------------------------------------------------------------------


Hässelby hann i veckan som sagt med att åka ur mot Sundbyberg i DM-kvartsfinalen. Förlust 4-3. Den riktiga vinnarglöden saknas just nu och jag hoppas på att se grabbarna riktigt laddade imorgon! Även fast vi vilade en hel del folk mot Sundbyberg så är det ett lag vi ska slå, inget snack om saken! Finns inga ursäkter enligt mig utan det är bara att gratulera "Sumpan" till en semifinal plats.


Imorgon är jag med i båset mot Ackers. Det här är en sån match där man skulle kunna vara rädd för underskattning.....Tror inte ens att vi behöver prata i dom termerna efter våra två senaste förluster mot Finspång respektive "Sumpan". Imorgon vill jag se ett gäng övertända snubbar i Hawks!


Veckan träningar har väl sett sådär ut enligt mig.....


I torsdags kväll efter träningen så var det PES09 mellan mig och den andra knäskadade i laget, Joppe. Enligt Joppe så blev det kryss när allt var över. Enligt mig så vann jag med en match....


Lördagen blir full av idrott på TV, nu blir tjejen glad..... Två VM-semifinaler i innebandy ska avnjutas och senare på kvällen har vi El Classico!


Ikväll är det Leksand-AIK på tv. Kom igen nu gnaget!


Annars blir helgen lugn. Har varit en hektisk vecka som satt sina spår. ikväll blir det som vanligt Julmust och Monopol. Tjejen säger att hon leder med en match. Jag tror att det är lika....


Undrar varför det bara är jag som kan räkna antal vinster och förluster?


IB-Magget har en massa tävlingar på sin hemsida nu när det är VM. Jag har inte sett en enda vinnare publiceras? Jag är nämligen med i en av tävlingarna där man skulle tippa 13 matcher i VM. Jag tror inte att det var så många som prickade in ett kryss mellan Italien-Ryssland. Det gjorde jag! En av hela A-VM`s matcher slutade oavgjord, och den hade man med på tävlingen. Jag måste bara ha vunnit den där tävlingen.


Ha en trevlig helg!


Kom igen nu Hässelby, dags att tagga till!


Hejdå Hejdå!!







 
 
Ingen bild

Burgic

13 december 2008 18:34

Skönt med seger för ditt Hässelby och Finland idag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards