Alla inlägg den 3 april 2008

Av Andreas - 3 april 2008 22:56

Ja, äntligen är jag tillbaka! Är dålig på att uppdatera nu, jag vet. Ska försöka ta mig i kragen!


Veckan är snart över och det har hunnit spelas en del innebandy och annat. Aik slog Caperio/Täby i första semin, men förlorade ikväll efter Sudden.....oväntat! C/T är helt sanslösa och har redan skrivit in sig i historieböckerna för detta eviga sudden och straff vinnande i slutspels sammanhang. Starkt C/T!!


Tränade i måndags, då var vi 19st närvarande. Ikväll var vi 7st utespelare och 3 målvakter! Det hela slutade med att Johan "bläckfisken" Ekdahl "svidade" om och spelade ute! Vi körde liten plan med 3 utespelare på plan och en avbytare i varje lag. Vårat lag "dem äldre" med Isen, jag, bläckfisken och Sebbe Sundin stod som segrare efter 2-1 i matcher. Sebbe spelade stabilt och blixtrade till framåt emellanåt, Bläckfisken Ekdahl var grym! Vilket slit, enda problemet uppstod när Ekdahl av någon anledning bestämde sig för att köra man-man försvar. Något jag inte alls var inställd på och detta gjorde att jag missade markeringen helt vid ett av våra insläppta. Jag sa på träningen att jag tänkte berätta om mitt och Christian "Isen" Isakssons fantastiska samspel, men det hade blivit ett alldeles för långt inlägg. Ni som var där vet hur grymma vi var tillsammans, Ni övriga missade något kan jag bara säga..... snacka om att vi "joxade" med trasan! Jag och Isen har lirat tillsammans en match tidigare denna säsong, då vann vi med 12-6 mot Handen, vi lirade 7-1 i den matchen..... får inte glömma att Alex Rosenberg var med på ett hörn också.....


Har i veckan även hunnit med att premiär grilla! I tisdags blev det fjärillskotlett, grillkorv, Schnitzel, lök, tomater, färska champinjoner på grillen! Fantastiskt gott! Toppa detta med lite Lohmanders bearnaissås så förstår Ni hur fint det satt.....


Igår kväll var vi ett gäng hemma hos Joppe Nothèn och kollade Arsenal-Liverpool. Jag, joppe, Ekdahl, Tobbe Törnqvist, Martin aka MC White Monkey, Fille Jörneblad. Riktigt trevligt att ha en liten grabbkväll med fotboll på burken! Inte helt dumt med resultatet heller, jag vågar inte ropa hej ännu, men jag kan erkänna att ett mål på bortaplan i CL sitter som en keps! Gnäll hur mycket Ni vill på Pool, men dom vet uppenbarligen hur man ska spela i Europa för att nå framgång, punkt slut!


Läste lite silly season på innebandymagazinets hemmsida. Kan bara säga att jag vet väldigt mycket mer än vad dom gör gällande årets silly season i SSL.... Jag skulle kunna lägga till en hel del namn på den listan..... Kanske kommer en lista här? Vi får se.....


Fick en fråga här på bloggen om var jag ska spela nästa år? Svaret är inte helt spikat där ännu, så därför kan jag inte ge något besked. Men så fort jag bestämt mig så meddelar jag det.


AIK gav inte bort 10000 plåtar till sin premiärmatch i Allsvenskan. Om du är någorlunda insatt så vet du även om du är djurgårdare eller något annat att AIK är och förblir svensk fotbolls klart största publiklag! Det behövs inga friplåtar för att det ska komma folk på AIK`s matcher, tro mig.


Men jag skulle gladeligen kunna skippa publikligan för att få ett guld i serien istället.....


Hmmm, när man är så dålig på att uppdatera som jag har varit nu så glömmer man tyvärr bort saker som kanske borde ha varit med här..... Måste uppdatera oftare...... Nu står det still.....


Funderar över AIK`s tuffa spelprogram i inledningen av Allsvenskan, hoppas på många poäng... möter dom flesta tilltänkta topplagen i inledningen, undantaget Sundsvall som AIK möter hemma nästa torsdag.


Jag hade faktiskt rätt angående semifinal 2 i båda matcherna kom jag på. Warberg vann, och C/T.


Tror Warberg stänger igen butiken på måndag och tar sig till Final. C/T kommer att slå AIK på måndag i Solnahallen, och därefter slå ut gnaget hemma i Tibble nästa torsdag. Finalrepris som sagt! Vem ordnar biljett till mig om så är fallet??


Nä, nu ska jag kolla Seinfeld.

Sov Gott, jag kommer att ha svårt att sova då jag bara ser mitt och Isens drömlir framför mig hela tiden......


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards