Alla inlägg den 19 april 2008

Av Andreas - 19 april 2008 20:52

Jag glömde att lägga in ett pris som delades ut, årets vinnare i plus/minus ligan: Hampus Dargren


Grattis Hampus och övriga vinnare! Hoppas du är nöjd nu Hampus ;-)


Warberg är Svenska mästare, precis vad jag hoppades. Rättvist sett till hela säsongen! Men just det faktum att det bara är en finalmatch höll på att fälla Warberg mot ett disciplinerat AIK. Bortsett från den första perioden så var AIK minst lika bra som Warberg. Magnus Svensson glider in och avgör på sista straffen, oväntat.... Hur som helst helt rätt mästare 2008! Grattis Warberg!!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 19 april 2008 15:05

Har varit och spelat SIL innebandy, jag var inte direkt vass kan jag erkänna. Avslutningsfesten med Hawks satt i ganska ordentligt. Lägg sen till diverse avhopp och att drommen var tvungen att dra efter en period av första matchen så förstår ni utgången av dagens matcher. Vi var alldeles för lite folk och vi orkade tyvärr inte stå upp mot lagen vi mötte. Med ett fullt manskap är jag ganska övertygad om att vi hade vunnit bägge dagens matcher då det var seriens kanske två sämsta lag vi mötte, iaf enligt tabellen.


Festen igår var väldigt lyckad, det var riktigt kul. Pontus Dargren vann pokerturneringen. Själv kom jag 8:a av ca 20 deltagare, det är jag helt klart nöjd med. Även väldigt viktigt att slå ut coach Anders som jag lovade honom att jag skulle göra på vägen upp till våning 23 i Wennergren Center där festen hölls. För övrigt så var sportchefen Björne den första spelaren att åka ur turneringen efter bara ett par rundor, en all-in med två ess på handen räckte inte långt denna kväll!


Priser delades också ut:


Årets spelare röstades fram av truppen: Christian "Isen" Isaksson

Årets genombrott röstades fram av truppen: Hampus Dargren

Årets Rookie röstades fram av truppen: Wilmer Wiinamäki

Årets träningspris: Niklas Fredriksson

Årets poängplockare: Andreas "Boris" Dahlgren


Nu ska jag kolla på SM-finalen på tv, och sedan blir det en lugn och skön hemmakväll! Jag tror att Warberg vinner finalen med 5-3.


Missade AIK`s match mot Trelleborg pga festen igår, enligt rapporter så var AIK kastrull dåliga. Därför känns det extra skönt att dom kan vinna en sån match, annars brukar AIK vara det bättre laget på Råsunda mot den här typen av motstånd, men ändå lyckas kryssa eller förlora. Så därför känns det hur bra som helst faktiskt!


Fick mycket bra information bland kommentarerna här på sidan gällande årets silly season. Läs själva i kommentar fältet i tidigare inlägg. Tack för infon, alltid kul att få höra lite skvaller som dessutom inte känns helt felaktiga.


Ha en fortsatt bra helg!


Hejdå Hejdå!!




Ovido - Quiz & Flashcards