Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Andreas - 8 maj 2008 08:47

.....djurgårns tur har tagit slut.


Såg derbyt igår, kan för en gångs skull instämma med diverse tidningsskribenter.....fy fan vilket dåligt derby! Men det är inte bara derbyt som har varit dåligt i år. Jag har sett fler matcher(förutom AIK`s) än vad jag förmodligen gjort någon annan allsvensk säsong, och den allsvenska fotbollen är inte bra! Lagen klarar av någon anledning inte av det täta matchandet och jag kan bara hålla med signaturen Camoranesi som skrivit en vettig kommentar här på bloggen!


Att dif ligger där man ligger och inte har förlorat innan gårdagen är ändå det största skämtet. Ödmjuk som jag är så skickade jag självklart ett sms till en kompis som är trogen dif supporter, jag skrev nåt i still med att turen hade tagit slut nu och att det bara varit en tidsfråga innan dif rasar....fick ett klockrent svar som jag inte hade väntat mig, då vi brukar hetsa varandra en del.... - Som att leva på konstgjord andning


AIK då? Näe, dom är inte mycket bättre dom kan jag erkänna. Var på Råsunda och bevittnade matchen mot Halmstad, skitmål? ABSOLUT! Rättvist? ABSOLUT! AIK hade det mesta och det bästa av spelet, Halmstad vaskade fram 1 värdig målchans, men det var ingen dålig chans heller.....Hur kan han missa den nicken? Bara i Allsvenskan.......


Det enda som har höjt sig ännu mer från föregående år är AIK supportrarna, vilken otrolig stämning det har blivit på Råsunda.....mot Halmstad satt jag bara och mös i den höga ljudkulissen.


Jag har nu även blivit "free agent" i SIL-innebandyn.... Blue Moon Bar laget som jag spelar i skall läggas ner pga bristande intresse från spelartruppen. Tråkigt men sant.....


Får glädjas med att jag i min första, sista och enda säsong med BMB vann den interna poängligan med 21+6 på 8 matcher.


För att fortsätta skryta över mig själv(jag får det för det är min blogg) så har jag på det personliga planet lyckats förhållandevis bra i år(rent poängmässigt det vill säga)

Seger i den interna poängligan i Hawks i serien, 24+6 på 22 matcher. I DM med Hawks, 7+4 på 3 matcher. Och som nämnt ovan även seger i interna poängligan i BMB och SIL spelet.


Nog med skryt om och för mig själv..... Rent innebandymässigt om man bortser från allt vad poäng heter så är jag inte ens nära att vara nöjd med årets säsonger, varken med Hawks(6:e plats i serien) eller med BMB där vi missade slutspelet. Jag har alltså summa summarum inte varit tillräckligt bra i år, varken jag eller lagen där jag spelat. Därför krävs det en rejäl uppryckning från min sida för att jag ska kunna hjälpa till att höja det lag jag spelar i. Min tanke, ännu så länge en tanke, är att jag ska träna ännu hårdare innan säsongen i år. Jag ska iaf försöka göra ett försök så får vi se vart det leder.


Ikväll är det Peking-AIK, skulle inte förvåna mig om man bjuds på ännu en underhållande Allsvensk match.....Skulle inte heller bli förvånad om Peking nu tar sin första seger för säsongen...


Ska grilla ikväll! Fjärillskotlett står på grillmenyn.....ruskigt gott!


Plussade mot Joppe på PES 08 igår, andra raka gången i hans hemmaborg....


Ha en bra dag!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards