Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Andreas - 30 maj 2008 15:02

I onsdags var jag på Hässelbys upptaktsmöte. Det nya är som dom flesta vet att Mikael Lemker kommer att kliva in i herrlaget med ett fokus framförallt på träningsbiten och det taktiska. Anders Mörk kommer att vara kvar och ha ett typ av delat ledarskap med Lemker. Exakt hur det kommer att se ut i rollfördelning med mera är ännu inte klart. Träningarna ska bli hårdare och allt skall "snäppas" upp en hel del för att få till en seriös tillvaro, och för att höja resultaten från föregående säsong. Låter väldigt bra allting som sas på mötet tycker jag. Hässelby går en intressant framtid tillmötes.


Jag har ju som jag sagt tidigare tagit över tronen i PES08 spelandet mot Joppe. Igår vann han faktiskt en match mer än mig och frågan är om Joppes äckligt disciplinerade försvarsfotboll har fått mig på fall? Nej, matcherna såg ut ungefär som vanligt igår, med enda skillnaden att Joppe återigen bytte taktik och numera spelar med 8 man(!) i försvaret. Därav så blev det betydligt tuffare att forcera hans försvarsmur. Men jag kan iaf glädja mig med att jag avslutade med 2 raka segrar och 6-1 i målskillnad på dessa 2 matcher.


Skönt med helg! Blir en lugn och trevlig helg med familjen ser det ut som.


Totte Rappel fortsätter i Caperio/Täby. En ruskigt viktig spelare som C/T ska vara oerhört glada att han fortsätter. Han betyder mycket för laget på planen, och är en riktigt skön snubbe vid sidan av. Finns få backar som är så jobbiga att möta som Totte.


Tomas Straete från min förra klubb Slevik är hett villebråd just nu bland SSL klubbarna. Vad var det jag sa? Var kunde man läsa om honom först? Här såklart!


Igår fick jag, som vanligt nuförtiden, visa leg när jag handlade snus!? Ok, att man kanske ser ung ut, men att jag skulle vara under 18 år? Nej inte mycket. Det roligaste med det hela är att kassörskan alltid skäms lika mycket när dom ser min riktiga ålder.


Imorse i bilen på väg till jobbet så lyssnade jag på 106,7 Rockklassiker. Hörde på deras morgonshow där dom lottade ut biljetter till Sverige-Ukraina på söndag och lite andra saker till vinnaren. Jag slog en signal, och vips så var man med i radio och fick rabbla upp min egna EM-elva som jag tyckte Sverige skulle starta med. RIktigt kul, och så ska man på fotboll på Råsunda på söndag sittandes på VIP platser! Kanske någon som hörde mig på radion?


Ha en kanon helg i värmen, och hoppas att den är här för att stanna!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards