Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Andreas - 22 maj 2008 16:12

Nu är jag tillbaka, bloggen kommer att rulla på fortfarande men på lite sparlåga som ni kanske märker. Försäsongen i innebandyn drar igång i slutet av Maj, förhoppningsvis ska även bloggen vakna till liv då!


AIK har hunnit åka ur Svenska Cupen(som vanligt dom senaste åren) mot Landskrona. Jag såg matchen, vilken inte var någon höjdare, och AIK borde som vanligt avgjort matchen i slutet. Men nu ville det sig inte riktigt och Landskrona fick tack vare bland annat Nisse Johansson slå in seger målet på stopptid......


Svenska Fotbollsförbundet fortsätter att misshandla Svensk fotboll i allmänhet och Svenska Cupen i synnerhet! Vilket jävla praktfiasko att flytta allt till Gävle! Och så har Lagrell mage att bland annat skylla på vädret i och med dom dåliga publiksiffrorna! En sak är säker, AIK fansen hade bojkottat denna match oavsett vädret kära Lagrell! Parodi är ordet!!


Har även "gameat" en del mot Joppe sista tiden, kan bara konstatera att vinden har vänt! Det var ett bra tag sedan Joppe plussade mot mig gällande PES08 nu! Jag har bytt till Inter och har faktiskt tagit över tronen helt! Underbart!


United vann igår, grattis! Men fy fan vilket flyt dom har! United var bättre i första halvlek, men i andra halvlek borde Chelsea ha avgjort! Chelsea var klart värda segern enligt mig. Usch....vidriga United......skönt att Mr jag-kan-inte-prestera-mot topplag-Ronaldo missade straffen iaf! En klen tröst, men alltid något...


Håller på och forskar järnet efter Darth Vader prylar på nätet. Sonen är galet frälst i Star Wars för tillfället, och framförallt Darth Vader. Ska förmodligen beställa en dräkt med mask och allt från England, det blir billigt..... Har även hittat ett mäktigt lasersvärd för bara 1199:- på Toys "r" Us....


Låter det som att jag är sugen på dessa grejor själv? Ja, det e klart jag är!


Om det är någon som sitter på lite gamla Lego Star Wars prylar är det bara att hojta till, allt är av intresse! Både lego och vanliga Star Wars grejor är intressant.


Imorgon är det jobb, Rehab, sedan helg, fantastiskt skönt!


Igår kom jag på en sak jag tänkte på under SM-finalen i innebandy. Hur i hela fridens namn kan man lotta ut en SIL-Kavaj bland dom som röstar på matchenslirare!? Det mest pinsammaste pris jag någonsin hört talas om vid en sportsändning! Eller finns det någon som verkligen vill ha den där kavajen med ett påsytt (fult)emblem på?? Fy fan vad jag garvar när jag tänker på den där kavajen.... Måste ha varit riktigt risigt med "stash" i kassan för 4:ans innebandysändningar....


Gällande klubb i innebandyn så har jag inte skrivit på något ännu med någon klubb. Men jag vet vart det lutar... Återkommer mer i detta ämne längre fram. Nästa onsdag är det upptaktsträff med Hawks, jag kommer att vara där. Ska bli intressant att höra vad som sägs inför kommande säsong.


GAIK hamnade ju som bekant i norra ettan, för ett tag sedan snackade ordförande i klubben om att man kanske skulle dra sig ur just därför. Jag tror inte att det blir så, men det skulle vara oerhört tråkigt om så blev fallet! Jag hade 2 fantastiskt roliga säsonger som kapten i GAIK, och jag skulle definitivt sakna klubben om den drog sig ur!


Ha det bra!!


Hejdå Hejdå!







Ovido - Quiz & Flashcards