Alla inlägg den 26 september 2008

Av Andreas - 26 september 2008 09:38

Så har oddsen släppts hos Nordicbet, och då släpper jag även min rad med kommentarer här nedan. Jag har tyvärr än så länge ganska dålig koll på alla lagen och serien, att jag är skadad kommer också göra att jag kanske inte ser alla lag "live" som jag brukar göra.


Åkersberga-Hässelby           5,50         8,50         1,20

- Klassiska Ackers startade med ett på pappret bra resultat 1-4 borta mot seriefavoriten Örebro senast. Mitt egna lag Hawks såg jag i första perioden senast mot Finspång där man var klasser bättre än motståndarna och tillslut vann med 8-3. Jag tror helt klart på Hässelby seger, man ska vara bättre än Ackers. Men det viktiga i denna match är att man är ödmjuk och har fokus på uppgiften. Annars kan det fort gå åt fel håll i en sådan här match som alla tror att man ska vinna. Oddset är för lågt för att spela på enligt mig, men Hawks vinner, 5-3.


Örebro-T/T         1,35       7,25         3,95

- Två på förhand tippade topplag, av mig, möts redan i den andra omgången. Jag tycker att oddsen är på tok för låga på Örebro seger, jag tror att storsatsande T/T kan vinna denna match. Jag tror att det blir målsnålt vilket det brukar bli när Örebro spelar. Men här kommer "skrällen", T/T vinner 5-4.


Surahammar-Odelberg/Gustavsberg          2,50       6,30       1,75

- Surahammar har jag nog aldrig sett spela, O/G var det länge sedan jag såg spela. Två nykomlingar som båda vann sina premiärer. Jag tror att O/G är starkast i detta möte, men jag avstår spel då jag vet för lite om lagen ännu. O/G vinner 6-3.


Visby-Onyx            1,65       6,45        2,70

- Nykomlingsmöte även här. Onyx imponerade i premiären och slog en av favoritera Karlstad hemma i Nyköping. Man har flera intressanta nyförvärv i truppen, bland annat en trio från Balrog. Visby då, vart står dom? Jag tror framförallt att man är starka hemma i Södervärn på Gotland, och till denna hemmapremiär så har man även gratis inträde. Alltså lär det bli "lapp på luckan" denna match, då Visby har väldigt mycket folk även när det kostar att gå in på matcherna. Jag tror att Onyx är det bättre laget i denna drabbning, men Visbys fantastiska hemmapublik kommer att hjälpa laget till poäng. Jag chansar på kryss här, 6-6.


Finspång-Skoghall        1,90      5,80       2,30

- Här hittar jag nästa spelbara match. Jag tror helt klart att Skoghall vinner denna match, Finspång var bleka i premiären och kan förmodligen bättre. Men Skoghall gjorde en bra säsong förra året och har förstärkt laget ytteligare. Skoghall vinner till fina 2,30. 5-2.


Karlstad-Handen         1,20       8,50        5,50

- Omgångens säkraste hemmaseger enligt mig. Handen har värvat friskt och håller fortfarande på att spela ihop laget, man har värvat friskt från Farsta, vilka visade att man inte håller div 1 klass förra året. Handen kommer förmodligen att bli bättre ju längre serien går, men här räcker man inte till mot ett bra Karlstad. Karlstad vinner 9-3.


Har hittat en del fina odds som jag tror på i innebandyn i helgen. Bland annat tror jag att Nykvarn slår Duvbo hemma i div 2 östra svealand, till oddset 2,20. Jag tror att Skoghall vinner till fin fina 2,30 borta mot Finspång. I Norska Elitserien är det bara att spela på Greåker borta mot Gjelleråsen till bjudoddset 1,80! Greåker har värvat bland annat Andreas Elf och Jonas Mönell från Jönköping inför denna säsong, samt hämtat Sleviks svenska målkung Peter Fahlström. Karlstad kan även läggas till för att höja upp oddset någonstans, 1,20 är helt ok där.


Igår vann jag mot Joppe på PES08, vi spelade fem matcher innan Joppe var tvungen att dra på rehab, jag vann tre och kryssade i två!


Idag kommer killen som tagit över lagkaptensbindeln tills jag är tillbaka Christian "Isen" Isaksson förbi och tar en lunch. Riktigt kul att Isen kommer hit då det inte är så kul att bara sitta hemma och "uggla".


Dagarna går lite fortare när kompisar som bland annat Joppe och Isen glider förbi för lite skönt zurr eller tv-spelande!


Har lite bilder som jag ska försöka få in här från mobilen, bland annat en skön bild på Isen efter våran kryssning till Finland. Även lite röntgenbilder på skruvar och skit som dom satt in i mitt knä.


Fan vad jag längtar till att få bort det här gipset! Fan vad jag längtar till att kunna spela innebandy igen, jag ska tillbaka denna säsong, det har jag bestämt mig för!


Såg derbyt hemma framför tv:n i onsdags, shit vad dålig svensk fotboll är! Shit vad dåliga gnaget var i första halvlek, pinsamt! Jag har trots allt fullt förtroende för Rickard Norling, jag anser att spelartruppen är för dålig och måste rensas ur. Men varför var Jorge Anchèn inte med i truppen!? Varför satt AIK`s bästa back Per Karlsson på bänken!? Minst sagt märkligt! Självklart var nog alla dif:are besvikna med tanke på den sena kvitteringen, men sett till hela matchen och framförallt målchanser så var det faktiskt rättvist tillslut. Jag blev självklart riktigt glad över den sena kvitteringen och den "vunna" poängen. Men matchen behållning var dom båda klackarna som sjöng på riktigt bra, bra stämning! Skönt var det även att dif bara fick ca 22000 åskådare på sitt hemmaderby!


Vill också passa på att gratulera Hässelbys egen krigare Alexander Rosenberg som blivit uttagen i den svenska student VM-truppen! Grattis Alex! Se till att hålla dig frisk och hel så att du inte missar VM.


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards