Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Norrlandsturnè

Av Andreas - 20 april 2009 19:13

Nu sitter man på hotellet i Umeå. Igår kväll bodde jag i Luleå. Är ute och jobbar och träffar mina norrlandskunder. Har hunnit med Skellefteå idag också innan jag anlände till Umeå.


Såg BP-AIK igår. AIK spelar inte speciellt bra, men vinner på ett ruskigt skönt sätt! Obolo var kung, 1 mål och 2 ass! BP är bra, av det jag har sett så är man bättre än dom andra två Stockholmslagen i serien. Men som jag sagt tidigare så är serien "bara barnet", mycket kan fortfarande hända. BP`s ass coach tyckte att utvisningen dom drabbades av var hård!? Ursäkta, såg vi samma match? Det var en jävligt ful tackling som träffade Mutumba högt upp på benet, utvisningen var solklar!


AIK innebandy vann SM-guld. Det tar emot, men Grattis! Bevittnade matchen tillsammans med Joppe och bröderna Lindström från Spiders. Väldigt trevligt var det.


Blir hyfsat mycket mingel när man är i Globen. Vi kunde inte gå många meter jag och Joppe innan vi mötte någon man kände. Joppe vann "mingelligan" enligt mig. Frågar man Joppe så vann jag.... 


Har efter Globenbesöket fått några "halverbjudanden" gällande den fortsatta innebandykarriären. Får se vad som händer... Först och främst ska jag bli hel igen. Men om allt går som det ska så bör jag kunna vara klar till försäsongen igen...


Efter matchen åkte jag och mötte "världsmästaren" Rickie, vi bojkottade finalfesten och tog ett par bira inne i stan. En kul kväll!


Nu blir det en bit mat och Stockholmsderbyt på storbilds-TV.


Imorgon går planet hem till Stockholm. Hoppas att det inte blir lika mycket turbulens som på vägen upp. Det var inte roligt kan jag lova! Caperio/Täbys flygrädda sportchef Maimon hade inte uppskattat flygningen jag genomled igår.


Ha det bra!


Hejdå Hejdå!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards