Alla inlägg den 7 november 2009

Av Andreas - 7 november 2009 19:03

Så var dubbeln i hamn! AIK bevisade idag igen att man är Sveriges absolut bästa fotbollslag, om nu någon hade tvivlat. Man vinner fullt rättvist och borde ha avgjort matchen i första halvlek. göteborg höjer sig lite efter paus men segern var fullt rättvis. En straff skulle AIK fått emot sig, den som tar på armen i straffområdet. Men bra lag har tur, och AIK är ju bäst. Gnälldes en del på att AIK inte spelade ut bollen när en göteborgare låg ner vid sista målet. Ställer mig HELT oförstående till detta! göteborg hade ju bollen först och försöker att gå för en kvittering. När man sedan tappar bollen till AIK som gör mål. Ska AIK då spela ut bollen? Nej, aldrig! Det kunde göteborgarna gjort själva innan AIK fick bollen. För övrigt sjukt bra tryck på AIK-klacken på matchen. Norra var i princip fullsatt!


Vår trupp är ute och jag ska vara med. Ska bli kul att spela ännu en "seriefinal". Blir ju ett par sådana i vår jämna serie. Vinner vi så får vi lite andrum till lagen under. Alltså viktig match imorgon. Ikväll laddar jag med lite chips och TV-spel förmodligen, och självklart Julmust.


Har blivit lite "hets" på Manges blogg angående Avellans eventuella övergång från oss till Hässelby. Jag har förmodligen inte alla fakta. Men av vad jag har hört så bör Hässelby betala en lite slant för Avellan. Men helst så skulle jag sett att man kunde sammarbeta mellan klubbarna så att båda föreningarna skulle kunna dra nytta av varandra. Tror att alla skulle tjäna på det i längden. Vi kommer förmodligen att vilja ha spelare av Hässelby även i framtiden, och vice versa. Men men, inte mitt bord. Jag fokuserar på vår match imorgon. Ska som sagt bli riktigt kul!


För övrigt så fortsätter Hässelbys kräftgång i innebandyn. Förutom 2 raka förluster mot förmodade bottenlag i mellersta ettan, så förlorade man i DM i veckan mot Huddinge(bottenlag i div 2) efter straffar. Kom igen nu Hawks, jag håller tummarna för en vändning nu! Ta tag i bitarna nu.


SM-GULD 2LAX9!!

(Hur skön är inte den tatueringen)


Ha en bra kväll!!


Hejdå Hejdå!!





Ovido - Quiz & Flashcards