Alla inlägg den 26 november 2009

Av Andreas - 26 november 2009 07:30

Träningen igår gick kanske inte till historien som den bästa. Mycket folk borta av anledningar som jag inte vet? Kanske dags för lite information från Staben angående frånvaron på träningarna. Hur som helst så fick vår lina göra ett antal kassar iaf, alltid viktigt inför en kommande seriematch. Provade igår en ny sticka, Fat Pipe BOW. Jag ger den en period på söndag. Funkar det inte blir det klassiska Fat Pipe WIZ igen.


La Gondola i Viksjö C där vi hade tänkt äta och kolla El Classico meddelade helt plötsligt att man inte fick reservera platser!? Men vi var välkomna ändå.... Troligt att vi åker dit med nästan hela laget om vi inte är garanterade att kunna se El Classico. Där gick dom miste om ett antal tusenlappar. Måste gå riktigt bra för den restaurangen...


Nu verkar det lösa sig på ett riktigt bra sätt iaf. Vi kommer efter vår seriematch på söndag att bege oss till Belehuset i Skälby för att se matchen tillsammans. Hoppas att många sluter upp. Nu återstår bara några saker som måste vara på plats. Dels rätt tv-kanal, bira och mat. Hoppas det kommer lite direktiv angående detta.


Extra träning är inlagd på fredagkväll. Detta för att vi kommer att spela hemmamatchen på söndag i en annan hall än vår vanliga. Det blir Kallhällssporthall som får fin besök. Därför kommer vi som sagt att träna ett lättare pass där på fredagen för att bli lite bättre vän med, som det ryktas om, det hala golvet.


Jag ska även upp med tuppen på söndagmorgon och vara domare när dottern spelar match i samma hall. Så jag bör känna till hallen/golvet innan vår match på söndag eftermiddagen med andra ord...


Truppen är uttagen till helgens match. Båda våra tidigare kedjekamrater Emil och Tobbe saknas, varför vet jag inte? Så det blir ny kedjekamrat för mig och Mange på söndag.


Västerås tog igår ytterligare en suddenseger. 8-7 mot Järfälla i SSL. Man låg under med både 4-0 och 5-1 men lyckades tillslut alltså vinna i sudden. Viktiga poäng för "Grino" och hans manskap.


Signaturen Lars svarade på mitt inlägg angående Peter Svenssons målgest mot Caperiotäby i tv-matchen. Tack! Det gör det hela lite mer logiskt.


Tack också till Stefan Mörk som påpekade att jag fortfarande är välkommen ner på Hökarnas träningar. Är faktiskt sugen på att åka ner redan ikväll nu när Mörken står vid rodret. Får se om det blir möjligt, vet att schemat är ganska tight för denna torsdag.


Var uppe riktigt tidigt imorse. Bilen skulle på service. Var tvungen att vara där redan kl. 07.00 Har i och med det en hyrbil. Nya Opel Insignia. Och snacka om att jag fick en ny bil, första uthyrningen av den jag fick, och den hade rullat hela 8km.... Jag kollade på Opel Insignia till mitt bilbyte som jag ska göra i Jan/Feb nästa år. Opeln är helt ok, men jag är ändå glad att jag valde Volvo V70 känner jag nu.


Nu ska det jobbas!


Hejdå Hejdå!!







Ovido - Quiz & Flashcards