Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Trasigt

Av Andreas - 18 december 2009 08:19

Mycket som var "paj" igår. Skulle lägga ett inlägg här på bloggen efter träningen med Hässelby. Men det var helt omöjligt att komma in på sidan.


Och igår kväll när jag skulle åka och träna så fick jag inte igång bilen. Den var helt "död" och sedan gick det inte heller att låsa bilen? Ska ringa verkstaden idag och se om dom kan hämta bilen. Har en Saab 9 5 -07, undrar varför Saab inte har några köpare....Klarar ju inte ens -7 grader...


Tränade som sagt med Hässelby igår. Alla Hökar som var där vet att jag var ivrig att komma hem och skriva om träningen. Efter att ha kommit lite sent pga bilen så hann jag med någon skottövning och sedan två-mål. Fick äran att köra med Christian "Isen" Isaksson igen. Bara det var en stor motivationshöjare! Två femmor på vardera lag och som 1:a femma i vårat lag hade vi Hässelbys fixstjärnor Norman och Hakke Wafa bland annat. Men det var våran lina som producerade denna afton, vår 1:a lina gjorde bara en kasse och spelade minus. Vi förlorade tyvärr två-målet med 6-4. Det roligaste (nu kommer det) var ju självklart att jag gjorde 3 av våra 4 mål! Framspelad av Mr Isen vid två av tillfällena! Vi spelade plus och det var riktigt roligt att spela. Träningen i sig stod för ett riktigt bra tempo och en del känslor, en bra träning helt enkelt. Ser ljust ut inför Hässelbys kommande match i helgen tycker jag. Alltid kul att träna med grabbarna igen! Och coach Mörk har blivit en injektion för laget.


Elaka rykten gör gällande att Hässelby delar ut limtuber istället för nya skor till sina spelare om man har trasiga skor. Såg nämligen Herr Avellan sitta och limma sina trasiga skor vid ett antal tillfällen igår....


Själva har vi match i "hallen som gud glömde"(Kallhällssporthall) i helgen. Ett formtoppat Salem står för motståndet på söndag. Sista matchen för oss i denna hall och jag hoppas att jag aldrig mer behöver spela där. Har aldrig någonsin spelat på ett så dåligt golv. Borde inte vara godkännt av förbundet att spela där. Ett så halt golv är farligt för spelarna.


Som jag förutspådde för ett par inlägg sedan så har det nu hänt grejer i Greåker IBK i Norge. Svenskarna har blivit uppsagda från sina kontrakt. Tränaren Krister Carlsson har blivit uppsagd efter endast några månader i klubben. Samma gäller mina gamla vänner Jimmy Heimer och Christer "Crippa" Svensson. Vad jag har hört så är Heimer redan klar för en annan klubb i Norska Elitserien, Gjelleråsen. Crippa flyttar vad jag har hört hem till Sverige igen.


Ikväll väntar middag och sedan bowling. Ska bli kul! Tråkigt dock att missa den nästan heliga fredagen med familjen.


Nu måste jag ringa och styra upp hur jag ska lösa allt med min bil.


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!






 
 
Ingen bild

Mörk

18 december 2009 22:50

Alltid trevligt när du kommer hem å spelar, men nästa gång blir det 50 50 50....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards