Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Kebabpizza utan Kebab

Av Andreas - 20 december 2009 21:44

Har haft det traditionella "pepparkakshus baket" hemma idag. Lite goda vänner var här och sammanlagt var vi ca 10 personer. Jag åkte iväg för att handla den lika traditionella pizzan. När jag kom hem med 10st maträtter visade det sig att min Kebabpizza som jag beställt saknade Kebab! Känns som en förutsättning för en Kebabpizza... Var bara att åka tillbaka igen för att få en ny pizza.


Vi har hunnit med att spela match idag. 8-8 mot Salem. Hade någon sagt det resultatet till mig innan matchen hade jag varit besviken. Som det såg ut idag får vi nog vara nöjda. Vi gör ingen bra match men visar en stor moral! Vi ligger under med 8-5 med ca. 3 1/2 minut kvar att spela. Då startar upphämtningen. Vi slår in kvitteringsbollen med 21 sekunder kvar att spela. Starkt! Matchen såg som ut som det brukar göra när vi spelar hemmamatcher. Vi har spelet och otroligt mycket boll. Men vi sätter inte chanserna. Salem kontrar effektivt och jag får erkänna att man är ett bättre lag idag än man var i början av serien. Det sämsta idag var att vi bjuder på otroligt mycket bakåt! Flera av målen är rena bjudningar från oss. Men som sagt så ska vi vara riktigt nöjda med den starka upphämtningen! Stort plus till ordförande Kubat som hade ordnat med Kexchoklad och läsk till alla spelare efter matchen! Tack! Var även bananer ordnat till oss i pauserna. Mycket bra!


Orminge är nog väldigt glada att det kommer ett juluppehåll nu. Man förlorade återigen, och idag hemma mot seriens jumbo Värmdö. Tror man har 3 raka förluster nu.


Nu ska jag ta ett glas julmust och bara koppla av.


Imorgon blir det förmodligen träning med Hässelby då vi har ställt in våran egen träning. 


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Burgic

21 december 2009 01:43

Boris - jag åt också Kebabpizza idag - MED kebab!
Hört ett rykte att du och Mange L lirar i Hässelby efter jul - ligger det nåt i det?

Ligger fortfarande och drömmer när man tänker tillbaka på Dubblish 2lax9!

God jul och Gott nytt år!

 
Mange L

Mange L

21 december 2009 21:06

Burgic sprider rykten, intressant..

http://www.metrobloggen.se/tankartips

 
Alexander

Alexander

21 december 2009 22:27

Kommer hem efter att varit ute och julhandlat i 30 graders varme(var tvungen). Blev en julklapp till min resekamrat.

Maste saga att jag blir sjukt sugen pa att lira bandy nar jag laser din blogg. Vore ju sjukt roligt att fa en traning med dig och Isen. Kanske 22 februari?

Ha det bra

http://www.alexochsasan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards