Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Seger, utan att glänsa...

Av Andreas - 17 januari 2010 22:17

Seger idag hemma mot SB Innebandy, stabila 6-2. Siffrorna hade kunnat vara ännu större med lite bättre effektivitet. Vet inte hur många träffar vi har i ramen? Men men hur som helst en viktig 3 poängare utan att glänsa från våran sida. Ingen spelare höjer sig märkvärdigt över laget idag, en lagseger helt enkelt. Men ska man framhäva någon så vill jag lyfta Mange L.  Mange var bra idag. SB Innebandy är ett riktigt skönt gäng som jag verkligen hoppas kan kriga sig kvar i serien. Ahnberg påpekade efter en situation att jag kunde skriva om det i bloggen, med glimten i ögat. Ahnberg och jag hade många bra dialoger idag, och som vanligt en väldigt trevlig prick. Ahnberg var för övrigt riktigt bra idag, samma gällde Pelle Karlsson tyckte jag. Skillnaden på SB idag gentemot förra mötet är att man idag faktiskt bjuder upp till dans och spelar en stundtals riktigt bra innebandy. Ett av få lag tillsammans med oss i den här serien som inte bara slår långbollar. Vet inte vad som hänt, för vid förra mötet lyfta man bara långbollar.


Kul att träffa mina gamla polare Tobbe Törnqvist och Martin Cederberg också. Dom hjälper självklart till att höja SB också. Så länge dom orkar, eller hur Martin?


För egen del kan man sammanfatta det ungefär som för vårat lag. En dag på jobbet. Varken bra eller dålig. Blir lite mindre istid idag med tanke på att jag inte lirade något boxplay, och vi satt en hel del utvisade. På nåt sätt var det svårt att tagga till ordentligt idag.


Synd att Isen överaskande(för mig) inte spelade en minut idag? Hoppas att lagledningen har pratat med Isen och förklarat varför. Visst han är väldigt ny i truppen. Men han tillför väldigt mycket på banan. Hoppas fortfarande att få lira med Mange och Isen.


Östman deklarerade återigen att han hade lirat på Hässelby, denna gång borta mot Lillån idag. Jag sa till Östman att jag tyvärr trodde att det var ett dåligt spel då Lillån slog Finspång borta i veckan. Och även Örebro hemma för ett tag sedan. Mycket riktigt så förlorade Hässelby med 7-3. Nu ser det riktigt mörkt ut. Jag lider med grabbarna och ledningen! Ni kan fortfarande greja det här grabbar. Kom igen nu Hawks!!


Caperiotäby åkte på en storförlust idag igen. 2-8 borta mot Warberg. Grabbarna måste vara nertränade nu?


Hoppsan, Västerås seger i sudden borta mot Helsingborg. Starkt! Unnar verkligen Ola att hålla sig kvar med sitt Västerås.


Nu orkar jag inte skriva mer. Blir lite irriterad när jag tänker på min egen insats idag. Men det som räknas är 3 poäng till laget, och inte "jaget"! Precis som Brospelarna resonerar   


Hejdå Hejdå!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards