Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Idag gäller det!

Av Andreas - 31 januari 2010 15:34

Helgen har varit lugn och skön. Hemmakvällar med familjen har varit prioriterade. Fick sätta klockan igår morse kl:08.00(hemskt!) för att hjälpa syrran med deras flytt. 9 timmar tog flytten och jag var hyfsat mör på kvällen kan jag lova... På kvällen såg vi först Robinson finalen. Hade hoppats på Mats "Mördar`n" Thelin som segrare. Men han gick inte till final. Viktigast av allt var ändå att Jimmy inte vann, inte Anders för den delen heller. Gillar ingen av dom. Så jag var ändå hyfsat nöjd med resultatet. Sedan skulle jag och frugan kolla film. Jag ville se vad som helst förutom Sommaren med Göran. Som vanligt fick man ge sig. Filmen var det sämsta jag sett på länge och frugan somnade i soffan efter en halvtimma...


Nästa helg sätter Melodifestivalen igång. Jag har på senare år blivit en riktig schlagernörd och följer det slaviskt. Tyvärr missar jag första avsnittet då jag är i Tyskland med jobbet.


Om ca 1 timma har vi samling till kvällens match hemma mot Bro. Ska bli ruskigt kul. Idag blir det krig för 3 poäng. Linder är kallad samt Robban B. Tveksamt om dom kan lira? Men det hade inte varit helt fel att ha Linder inne för att plocka bort dom långa bollarna på Chrisse som Bro använder sig av. En Robban B i målform skulle ju inte göra något heller...


Skulle koppla in en tv till dotterns rum idag. Det visade sig att min kära far hade lånat tv`n tidigare och nu kastat den... Någon som har en tv över att ge bort eller sälja?? Lämna gärna en kommentar, tack!!


Fick frågan bland kommentarerna vad spelare tjänar i SSL och i dom lägre serierna. Jag vet bara vad vissa spelare tjänar i tex Caperiotäby. Och jag kan tyvärr inte avslöja några summor. I dom lägre serierna är det nog inte så många som tjänar något alls på innebandyn. Inte i vår serie vad jag tror iaf. 


"Min klubb" i Norge Slevik tog igår en imponerande seger borta mot Fjerdingby, 8-7. Värvningen som jag ordnade till Slevik Fredrik Åhlberg hängde 4 kassar! Men framförallt vill jag hylla mina gamla vänner Kjell Egil Dahl(tränare) och Ole Richard Pedersen(ass. tränare/sportchef) som har gjort underverk med laget hittills! Ska bli intressant att följa laget i slutspelet. Är rent av lite sugen på att åka över och kolla.


Nu måste jag äta något innan jag beger mig till hallen. Meddelar efter hur det har gått. Längden av det inlägget kommer förmodligen att spegla utgången av matchen ganska väl... Dålig förlorare? Jag, nej....


Hejdå Hejdå!!



 
 
Ingen bild

Alex

3 februari 2010 01:56

Bare å komme over det Boris, gamle helter blir alltid tatt godt imot. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards