Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Grattis Finland!

Av Andreas - 23 juli 2010 23:30

En helgdag är till ända. Semestern går mot sitt slut, men vilken semester. Varför åka utomlands när det har varit 30 grader eller mer här hemma i ca 3 veckor!? Klart att det är skillnad att åka utomlands och att vara hemma, oavsett tempratur. Men jag är hyfstat nöjd med min, självklart turaktiga, planering att åka utomlands i Maj. Förmodligen skryter jag nu pga min ångest att snart börja jobba igen. Jag trivs med mitt jobb, absolut! Men det är grymt att vara ledig!


Underbart att se min gamle vän och lagkamrat Danne Bron-Sundbom blogga igen! Men i snacket om VM i December måste jag tyvärr bara meddela att hur revanschsugna det svenska laget än må vara, så rår man inte på det finska landslaget. Dom tränar hårdare, och är faktiskt ett mer målmedvetet och bättre landslag än vad jag tror att de svenska laget kommer att bli. Även fast vi snackar om December...brrr...


Förra VM när finnarna snuvade Sverige på VM guldet så körde dom något så ovanligt, under uppladdningsperioden, som ett gemensamt pass på en medelhavsö, med avkoppling och träning och umgänge på schemat. Alltså en tor-sön där man bara njöt utomlands! Vad gör Sverige i år, jo man kontrar med ett läger i Polen!? Snacka om kontraster.


Finnarna har redan nu haft ett antal samlingar i Finland, inte för nöjes skull utan för rena fystester. Rickie är förmodligen sveriges just nu bäst tränade spelare. Inte bara för att han är grymt ambitiös, vilket han är, utan för att finnarna kör stenhård fys redan nu. Och till och med för ca 1 månad sedan tillbaka!


Sverige ligger redan nu lååångt efter finnarna fysmässigt, att det sedan kan vara jämnt rent innebandymässigt vet vi allihopa. Men finnarna var bättre innebandyspelare förra gången, och jag tror faktiskt att man är det fortfarande. Så mitt tips redan nu, otroligt tidigt, är att finnarna tar hem guldet i sin egen arena i Helsingfors. Grattis Finlad och grattis Rickie!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Maront

Maront

24 juli 2010 10:27

Vad rätt du har Boris. Finland vinner lätt.
Dags att ut och springa! Blir en 5km. Bara 3v kvar till Midnattsloppet.

http://blog.metmike.com

 
Ingen bild

Gaicki

26 juli 2010 09:05

Boris vad gör finnarna när Sverige e i Polen???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards