Direktlänk till inlägg 28 november 2010

3 poäng!

Av Andreas - 28 november 2010 16:26

Helgen rullar på. I rasande tempo tyvärr. Imorgon är det måndag...


I fredags var det bowling med gubbarna i släkten. Jag gjorde mitt absolut sämsta resultat någonsin, kom på plats 7 av 9. Gick så jävla dåligt så jag orkade tillslut inte bry mig. Men det var iaf riktigt kul att träffa alla igen. En bra tradition som vi kommer att fortsätta med.


Idag har vi lirat innebandymatch. Seger med 7-6 hemma mot Hammrbyhöjden. Vi gör väl rent spelmässigt ingen bra match, men vi sliter på bra och ger aldrig upp vilket är väldigt positivt. Hammabyhöjden var grinigare och tuffare än vad jag någonsin har mött dom. Kanske har med alla förluster på slutet att göra? Men det är så här man ska spela, då kommer dom att kunna greja sig kvar. "höjden" var tunga att möta idag. Bäst i Kifen idag var Hjärre som spelar ett grymt backspel och kryddar det med 3 kassar, där två av målen är rena projektiler som borrar sig upp i bortre krysset! Vill lägga till en spelare till också, nämligen Isen. Ett enormt slit och en stor vilja idag. En fantastisk framspelning till sista kassen som Mackan bara kan rulla in i öppet mål. Isen var bra idag. För egen del så gick det tungt. Försökte iaf kriga på i deffen och vinna boll, vilket jag tycker att jag lyckades med ganska bra idag.


Jag är självklart nöjd och glad över 3 poäng till Kifen idag! Känns otroligt skönt. Bryr mig faktiskt inte vad som står på tavlan i siffror, så länge vi vinner. Vinner vi alla matcher med ett mål så bör vi ju gå upp :)



Nu ska jag glida ner och kolla på Liverpool, kanske kan man klara kryss idag? Kom igen nu Pool!


Fredrikstad FK är tillbaka i Tippeligan(Fotboll) i Norge igen. Riktigt kul och ett stort grattis till alla mina Norska vänner som håller på FFK!


Jobbvecka väntar. Torsdag åker jag till Danmark för konferens. Missar träningen, men hinner iaf till matchen mot Vaxholm på lördag då jag har bokat ett tidigt flyg hem på lördagmorgon.


Ha en bra vecka i snön.


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Mörk

29 november 2010 10:23

Ibland ska man vara nöjd med det defensiva arbetet man gör, nog så viktigt när man håller på med lagidrott.... Bra jobbat!!!! 3 friska pinnar in på kontot :)

Andreas

29 november 2010 12:28

Du har så klart helt rätt! Men du känner ju mig... Räknar ju med en del mål från mig själv allt som oftast. Men som sagt så kan det vara nog så viktigt att kriga i defensiven också. 3 poäng, härligt!!

 
Ingen bild

Ante

29 november 2010 19:20

du får ta o hänga några nästa match mot vaxholm..
komma bli sjukt rolig match !!

bra slit o grymt me 3 pinnar . =) ses på tors!

Andreas

30 november 2010 00:10

Nu hängde jag ju faktiskt senast också, men det ska jag göra mot Vaxholm med! Ja, 3 poäng är det viktiga just nu! Kommer du inte på tisdagsträningen? Torsdag kommer inte jag, ska till Danmark på jobb då. Men vi ses lördag iaf!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards