Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Andreas - 12 mars 2010 08:15

Hässelby klarade sig till Allsvenskt kval igår trots att man förlorade med 8-6 borta mot Älvsjö. Mycket tack vare att Örebro höll undan mot Lillån och vann i sudden. Nu grejade man kvalplatsen på målskillnad mot Lesjöfors/Filipstad. 3 mål skilljde lagen åt till Hässelbys fördel. Snacka om marginaler! Tycker ändå att Hässelby borde ha vunnit borta mot ett Älvsjö som inte hade något att spela för. Jag följde faktiskt både Älvsjö-Hässelby och Örebro-Lillån live via innebandy.se. Och jag följde matcherna från start till slut. Hyfsat nervös kan jag ju bara meddela. Hade Lillån petat in en enda boll i slutet så hade äventyret varit över för Hässelbys del. Hade vid det tillfället inte en tanke på att Lesjöfors/Filipstad kunde ösa in mål och gå förbi Hässelby. Så alltså var det också "tur" att man "bara" förlorade med 2 bollar mot Älvsjö igår. Riktigt jobbigt att följa matcherna igår, men jag var glad när jag kalkylerade fram att Hässelby grejade kval!


Hur som helst väntar nu ett kval mot Westervik. Blir ruggigt spännande. Utan att veta allt för mycket om Westervik så tror och hoppas jag på Hässelby. Vinnaren av dessa två lag får sedan bege sig upp till norrland för att möta antingen Team Thorengruppen med Andreas Carlbom i spetsen eller Sandåkern. Kom igen nu Hawks!


Bara fredagens jobb kvar, sedan helg! Riktigt skönt som vanligt.


Nu måste jag jobba.


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards