Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Andreas - 19 mars 2010 19:05

Glömde en viktig sak i mitt inlägg imorse. Joppe och Lollo ju fått barn! En liten son. Stort grattis till hela familjen!! Lycka till med allt!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 19 mars 2010 08:15

Hemma igen efter en jobbresa ner till Kristianstad. Har varit på en 2 dagar lång mässa. Är lite trött nu, blir alltid långa intensiva dagar när man är iväg. Lägg till att det allt som oftast blir sent i säng efter diverse middagar så är fredagen välkommen.


Protesten mot Vendelsö i vår serie renderade enbart i en låg böter för föreningen. Visst, protesten kom in senare än vad som hade behövts för poängavdrag. Oavsett medvetet fusk eller inte så är det ju faktiskt just fusk det är. Oavsett när protesten lämnas in kan det ju bara konstateras att Vendelsö har begått ett regelbrott, men pga att anmälan kom in försent så slipper man undan med böter. Märkligt! Förbundet bör nog genast se över sina tävlingsbestämmelser! Poängavdrag när sådant upptäcks innan serien är avslutad. Känns solklart enligt mig!


Tack för intressanta kommentarer gällande protestärendet här på bloggen.


Orminge saknade 5 av sina 9 bästa poängplockare i sista matchen mot Vendelsö. Undrar om man hade gjort det om matchen betytt något för dom? Ormingekeepern kan inte ha haft sin bästa dag heller. Orminge vann skotten med 35-14, men förlorar med 3-8?!


Hur som helst så har vi ändå slarvat bort kvalplatsen själva. Punkt slut. Grattis Vendelsö och Orminge!


Får se vad som händer med innebandyn framöver. Jag har inte tränat på hela veckan. Vore skönt att få något pass i benen snart.


Eventuellt drar jag till Norge imorgon och besöker Slevik IBK nere i Fredrikstad. Ska se deras match på söndag borta i Oslo mot Tunet. Allt är vädigt oklart än så länge. Men tanken är att jag ska dit och vara med att träffa ett par nya svenska spelare som flyger till Norge ikväll. Inga dålig spelare kan jag meddela. Jag ska även försöka vara med på träningen dom har på lördag. Vore grymt kul att ställa sig på banan med Slevik igen, 8 år sedan sist jag körde ett pass med laget... Eventuellt tar jag också med mig någon i bilen över. Vem det är tänker jag inte avslöja ännu. Men det vore som sagt grymt kul att ta en sväng över och träffa alla vänner samt se och spela lite innebandy. Får se om allt klaffar, är ett par bitar som måste lösa sig först. För övrigt så förlorade Slevik igår den första semifinalen mot Tunet med 4-9. Detta efter att man haft ledningen med 4-1. Tungt!


Om jag åker till Norge imorgon så missar jag AIK`s match mot BP Råsunda. Annars ska jag nog gå och se den. Tippar på en målsnål historia...


Caperiotäby tar sig till semifinal ikväll när man slår ut Balrog. Jag tänkte nog kika på Warberg-Helsingborg på tv. Förra matchen lagen emellan var riktigt kul att se.


En annan sak. Någon som såg bajentröjorna som Caperiotäby spelade i senast borta mot Balrog? Var det en liten pik gällande Micke Karlsson affären månne?


Sleviks tränare i Norge och min gode vän Kjell Egil undrade när jag skulle bli tränare. Han såg en stor potential som tränare hos mig. Intressant att höra...Tack för förtroendet Kjell. Men som du förhoppningsvis kommer att få se imorgon så håller jag något år till på planen, tror jag iaf...


Kim Nilsson i AIK verkar ha repat sig bra efter skadan. Imponerande 3+2 från hans sida igår. Han kan vara skillnaden mellan final och inte. Undrade för ett tag vad som hade hänt med Faluns "buse" Andreas "Nisse" Johansson. Men nu är ordningen återställd, matchstraff på honom igår. Undrar vad som hände? Någon som vet?


Nu blir det till att arbeta som vanligt. Har sjukt mycket att göra hela tiden känns det som. Ska bli skönt med lite semester i Turkiet först veckan i Maj!


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!





Ovido - Quiz & Flashcards