Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Andreas - 20 augusti 2010 08:35

Träning igår kväll som vanligt. Som en glad(?) överraskning fick vi igår även köra Coopertestet innan träningen. Jag klarade testtiden som var uppsatt vilket känns skönt. Tror faktiskt att jag har lite till att ge då jag hade tillräckligt med kraft för att öka sista två varven och även spurta in i mål. Annars kan det väl bara meddelas att det återigen var ett stort bortfall av spelare. Två stycken är i Grekland och en i Thailand, ett par skador och sedan lite sjukdomar och jobb så blir det fort så. I helgen väntar träningsläger lördag och söndag med mycket träning, detta rundas sedan av med en träningsmatch på söndag mot Jakobsberg, hyfsat trötta lär vi vara till den matchen. Men det är väl det som är meningen.


Bele slog igår Odelberg med 11-3. Vet inte riktigt vad man kan dra för växlar av den matchen, men oavsett så är det alltid en styrka att vinna. Att man sedan gör det med stora siffror mot ett lag från högre serie är riktigt bra! Bele kommer som vanligt att kriga i toppen av serien i år.


Grämer mig återigen över att jag sitter och gör spel hos Unibet för att inte lämna in, hur dum får man vara? Berättade för Mazak innan vår träning igår att jag tänkte lira 0-0 på AIK-Levski Sofia till 6,50 gånger degen. Och att jag tänkte köra en dubbel med kryss i AIK matchen samt i Rapid Wien-Aston Villa vilket gav 10,60 gånger pengarna. Jag fegade och lämnade inte in en enda kupong. Kollade efter träningen resultaten och såg att allt hade gått in. Många tusenlappar som jag gick miste om där... Har såklart bara mig själv att skylla, lätt att vara efterklok som det heter... Det positiva är att jag verkar vara inne i någon form av stim när det gäller mina tankar om resultat. Se om jag hittar något fint i helgen att lira på?


Annars lirade AIK som sagt 0-0 igår. Precis vad jag trodde innan matchen. Men av vad jag hört så gjorde Gnaget sin bästa match för året och var klart värda segern, nu blir det svårt borta.


Helgen kommer som sagt att präglas av innebandy, samt så mycket tid med familjen som det bara går. Har ju en mysig lite dotter hemma som fyller 1 vecka idag, grattis!


Hyfsad tv-kväll på måndag för mig. Först Örebro-AIK för att sedan direkt efter koppla på Manchester City-Liverpool. Nice! Fan, Pool har en lika svår inledning av sin serie som vi i Kifen har av våran serie...


Färska kräftor är inhandlade igen! Får se vilken av dagarna som jag smäller i mig det paketet.


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards