Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Andreas - 22 augusti 2010 22:49

Hemma efter en minst sagt händelserik helg. Startade lördagen med träningsläger. Ett par innebandypass och lunch med laget under lördagen. Sedan åkte jag hem och möttes av beskedet att vår nyfödda lilla Elvira kanske hade åkt på någon infektion. Var bara att bege mig till Astrid Lindgrens barnsjukhus och spendera kvällen och natten där. Är ju inte helt harmoniskt att vara på sjukhuset, och inte att vara på ett rum med restriktioner att Elvira inte får lämna rummet. Blev en mindre bra nattsömn. Men idag på förmiddagen fick vi lugnande besked och Elvira mår bra. Vad allt annat i världen betyder lite när det handlar om ens barn! Men som sagt hemma igen och det blir någon vända till sjukhuset för lite mera pencillin för henne nu i veckan. Men allt som allt är man bara lättad!


Efter allt detta så begav jag mig hemåt för att stressa till träningsmatchen mot Jakobsberg. En match som vi tillslut vann med 4-3. En typisk försäsongsmatch kan man väl bara konstatera. Men nämnas bör att Jakan har lyft sig ett antal klasser från förra året. Man såg klart vassare ut och har fått in ett par nya forwards som höjer deras offensiv. Det var just offensiven jag tycker dom saknade förra året, defensivt  har man alltid varit bra, så även i år. Jakan blir ingen nedflyttningskandidat denna säsong om någon nu trodde det på förhand? Vi ligger under med 3-0 en bit in i andra perioden. Jakan är klart bättre första halvan av matchen. Vi repar mod och vänder och vinner. Starkt!


För egen del fungerade det riktigt bra idag. Men för att få något högre betyg bör jag väl sätta en del av alla mina klara målchanser som jag brände. Det var inte få lägen heller.... Brände även en straff som jag tro det eller ej faktiskt är nöjd med. Keepern var helt borta och jag skulle bara lägga in den i öppet mål, men självklart lyfte jag den över... Men det var ju som sagt träningsmatch så då känns det inte lika illa med alla missade chanser, man var ju där iaf som man brukar säga. Jag lirade med Stenis och Lillis och vi hade stundtals riktigt bra lir, kommer bara att bli bättre och bättre när både vi och hela laget lär känna varandra mera på planen. Vi lirade 2-0 i vår lina och hade allt som oftast press och målchanser när vi var inne. I övrigt tycker jag att Stenis och Mazak ska ha ett litet extra plus denna match. Men allt som allt bra krigat av samtliga och en härlig moral att vända underläget till seger!


Hur kan TV4 sport välja att visa Elfsborg-Napoli på torsdag i Europa League kvalet??!! Istället för AIK? En riktigt stor jävla gåta för mig! Ellos supportrar har ju möjlighet att gå och se matchen då dom spelar hemma. AIK spelar borta i Bulgarien. Finns garanterat fler i detta avlånga land som är mer intresserade av att se AIK. Helt sjukt dåligt av TV4!


Nu är man helt slut. dags att gå och sova. Imorgon väntar Örebro-AIK och direkt efter blir det Man City-Liverpool. Kanon!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards