Direktlänk till inlägg 10 april 2008

Forza Pool!!

Av Andreas - 10 april 2008 15:04

Underbara Liverpool slog i veckan ut Arsenal som dom flesta nog vet. Ruggigt starkt att ha slagit Inter och Arsenal på vägen till semin. Nu väntar Chelsea och det blir inte lättare det. Min förhoppning är att Pool får börja borta och ordnar ett bra resultat där. Sedan avgör dom i gammal god vana hemma! Det snackas om straffar hit eller dit, det förstår jag. Men sån är idrotten och Liverpool har tagit sig vidare fullt rättvist!


Ikväll är det ny match mellan Caperio/Täby-AIK, jag tror på C/T seger. Ska spela in matchen på min gamla VHS-spelare. Och se den senare inatt. Ska även se AIK-Sundsvall ikväll, blir det 0-0 kanske? Med AIK`s obefintliga anfallsspel så blir det så. Men jag tror och hoppas att AIK trots många skador och spelare borta ikväll kniper 3 poäng. Hur många mål det blir skiter jag helt ärligt i, så länge dom vinner! Tycker att alla AIK supportrar bör ge AIK lite tid och ha lite tålamod, inklusive jag själv. Det är många spelare som är borta och AIK behöver stöd och inget annat. Laget kommer att bli starkare desto längre säsongen lider. Jag vill ha 3 poäng mot bajen på Måndag!


Fick sms av en dif kompis igår, 3 enkla poäng skrev han. Ja, är det konstigt var mitt svar. Dom poängen dif har nu borde man väl ha med tanke på motståndet som varit i dom 3 första omgångarna, eller?


Har en vågad dubbel i Allsvenskan ikväll. Kalmar vinner borta mot Örebro till oddset 2,10. Och Gais slår bajen hemma till 3 gånger pengarna. Alltså en dubbel med oddset 6,30. Lite chansning får man väl erkänna.


Mycket idrottssnack och massor av matcher jag ska se på tv med mera. Men mina tankar just nu går till 10-åriga Engla som fortfarande är försvunnen. Jag mår ruskigt dåligt när jag läser och hör sådana saker, kanske ännu mer för att jag har en dotter själv som är 7 år. Det går inte att föreställa sig vad Engla och hennes familj går igenom just nu...... jag hoppas bara att Engla hittas vid livet, och att förövaren åker fast! I dessa stunder önskar jag att det fanns dödsstraff i Sverige. Sjuka jävla människor!!


Ha en bra dag!


Hejdå Hejdå!!



 
 
Ingen bild

Norlings skugga

10 april 2008 17:29

Tycker inte att vi ska skylla på skador i AIK - vi har ju allsvenskans i särklass bredaste och dyraste trupp.

 
Ingen bild

Mörk

11 april 2008 21:36

faan, man kanske ska ta rygg på dina tips ;) du e ju tom bättre än avve....

 
Ingen bild

Pato

12 april 2008 08:43

Blir skoj ikväll att se om mitt älskade MILAN besegrar ditt smutsiga Juventus.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards