Direktlänk till inlägg 15 april 2008

Rättvist

Av Andreas - 15 april 2008 10:59

Ja, vad säger man? Självklart är man nöjd med en poäng som matchen utvecklade sig och med en så pass sen kvittering. Men AIK ska och borde helt klart ha avgjort matchen efter den första halvleken, i den andra kom bajen ut som ett nytt lag och tog tag i spelet. Alltså helt klart rättvist med ett kryss, även fast jag förstår att bajarna kände sig mest besvikna efter den sena kvitteringen. Straffen då? Ja, jag tycker självklart att det var straff, även fast man måste erkänna att det krävs mycket mod att blåsa i det skedet av matchen.


På läktaren tycker jag allt som oftast att det är bajen som brukar ge den största kampen i derbyna i Stockholm, även så brukar dom ha en väldigt stor uppslutning. Igår var fallet annorlunda, AIK var som bortalag totalt dominerande både i sång och antal på läktaren, kul att se!


Stort minus till det inträffade med inkastade saker så klart! Riktigt synd att det ska behöva vara så.


Min allsvenska dubbel borde ha suttit igen. Såg matchen mellan dif-Halmstad på tv och Halmstad var klart värda minst ett kryss. Sundsvall vann sin match lätt.


I veckan väntar sista träningen innan det blir ett litet uppehåll, och sedan är det avslutningsfest med Hässelby på fredag. Ett pokermästerskap väntar samt lite god mat och dryck.


AIK har redan avgjort Silly season i innebandy genom att värva Alexander Egebrant, Kim Nilsson och nu senat Karl-Johan Nilsson. Inga dåliga värvningar där! Däremot så anser jag inte att Kim Nilsson ska ha årets Rookie pris som han har blivit tilldelad, helt fel!


Lite mera Silly season efterlyses av vissa läsare, här släpper jag ett par till:


Våran U19 landslagsback Niclas Eriksson är hett eftertraktad av Caperio/Täby, frågan är bara om klubbarna kan komma överrens?


Järfällas duktiga back Ahlqvist sägs även han vara på väg till Caperio/Täby.


Järfälla tappar många spelare, en av dom är kanske Joel Weiss som återvänder till Hässelby?


Sitter på lite mera info, men det tar vi vid ett senare tillfälle.


Ha en bra dag!


Hejdå Hejdå!! 

 
 
Ingen bild

Mörk

15 april 2008 20:13

Ja du, lite enögd kanske??? undra va domaren kostade? lr han vågade väl inte stå upp mot svff/rats!!!

 
Ingen bild

M

15 april 2008 22:49

Järfälla får blytungt kan man lugnt säga om dina uppgifter stämmer. (vilket de förstås gör)

 
Ingen bild

Riktig AIK:are

15 april 2008 23:47

Dulle och Bojan är så jävla kokta att man skäms att vara AIK:are - fy fan!!

Hoppas att det blir saftiga bestraffningar internt till dessa as!!

 
Ingen bild

Säljchefen :-)

16 april 2008 17:30

Ajaj - du har postat detta inlägg kl 10.59 - du vet väl att mellan 9-11 är det bästa säljtid!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards