Direktlänk till inlägg 22 april 2008

Ikväll smäller det

Av Andreas - 22 april 2008 09:29

Ikväll är det dags för semifinal i CL, Pool tar sig an Chelsea hemma! Chelsea har nog viss respekt för Pool med tanke på att Pool har slagit ut dom vid ett par tillfällen förut ur Europaspelet. Sedan så imponerar det också att man har slagit ut Inter och Arsenal på vägen dit man är nu. Jag hade gärna sett att Pool hade börjat borta med att grisa till sig ett oavgjort resultat för att sedan avgöra på hemmaplan. Nu blir det nog tvärtom, Chelsea kommer förmodligen att försöka grisa till sig ett bra resultat ikväll. Full fart framåt Pool!!


AIK förlorade borta i Göteborg igår. AIK gör väl ingen jättematch, men med dom chanserna man har bör man minst kunna få med sig ett kryss! Allt förstörs pga att Örlund bjuder på ett mål, och att AIK sedan bjuder på ett till innan det ens gått en kvart. Göteborg har sedan inte speciellt mycket mer, men å andra sidan behövs ju inte det mot ett AIK som inte kan göra mål. Ska väl tilläggas att dansken i Göteborgs mål gjorde ett par fantastiska räddningar. Väldigt besviken kan man ju lugnt konstatera att man var igår, man måste börja sätta chanserna nu!


Har ändå en ganska bra känsla inför derbyt på torsdag. Nu när man har säsongskortet hos Com Hem så har man ju sett en del fotboll och däribland motståndarna på torsdag, dif. Av vad jag sett dif prestera hittills så är det inget som direkt skrämmer mig, även om dom har lyckats samla ihop fler poäng än mitt kära AIK. Jag tror faktiskt ganska hårt på seger på torsdag, och det är något som jag kommer att lägga in bland mina spel. Förr eller senare lossnar målskyttet för AIK, förhoppningsvis redan på torsdag!


Fick en fråga här på bloggen varför jag inte håller på AIK innebandy? Jo, det finns flera anledningar. Dels för att jag spelar på hyfsat hög nivå själv och därför har svårt att heja på ett lag som jag har spelat mot. Dels för att jag i alla år inte ansett AIK innebandy vara AIK om Ni förstår vad jag menar. AIK innebandy tog sig upp i seriesystemet genom att ta över ett annat lag för många år sedan, jag får helt enkelt ingen "AIK känsla" över innebandylaget. Svårt att förklara men så är det. Självklart så är det svårt att se AIK tröjor på en massa snubbar och inte hålla på dom. Men som sagt, det blir för konstigt och jag har mött dom alldeles för många gånger för att ha några sympatier för dom.


Fick även frågan här om jag visste att Urwäder var uttagen i landslaget innan han var det. Ja, jag fick reda på det innan helgen som var. Visste bara inte om det var ok att gå ut och skriva det här. Vill iaf bara säga stort grattis till Fille!! Jag spelade 2 år med Fille i GAIK, och jag är inte förvånad att han nått så långt som till landslaget, en riktigt duktig spelare!


Just nu har vi träningsledigt med innebandyn. Hur länge vet jag inte. Jag ska sätta mig ner med Hässelby i slutet av månaden och diskutera framtiden, jag har fortfarande inte bestämt var jag spelar nästa år. Jag har några alternativ som jag inte tänker ta upp här ännu. Det är ett senare bekymmer, just nu är det bara att passa på att njuta av att kunna stå ute och grilla igen! Fan vad gott!


Nästa storspelare från grannlandet i väst, Norge, är Thomas Sträte som spelar i min förra klubb Slevik IBK. Han är född -88 och spelar redan i Norska landslaget. Han vann poängligan i herrslutspelet och i juniorslutspelet. Vann NM-guld med juniorlaget och tog ett NM-brons med herrlaget. Lägg därtill att han som juniorspelare även lyckades att göra 72 poäng i årets seriespel och bli korad till årets spelare i Norge för herrar så förstår Ni kanske hur bra snubben är och kommer att bli. Många säger att han kommer att bli bättre än Ketil Kronberg som nu spelar i Dalen. Kom ihåg var Ni läste det först!!


Rykten säger även att han har blivit inbjuden till vissa SSL klubbar redan, en av dom är Västerås.


Ha en fortsatt solig och skön vecka!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Mikael

22 april 2008 10:12

Kanonbra förklaring kring AIK och AIK innebandy :) Nu förstår jag :)

 
Ingen bild

Undrande

22 april 2008 23:27

Vad skall du diskutera med Hässelby om? Hur många klubbor och skor du får?
Följ hjärtat - skit i vad du får!!

 
Ingen bild

Löjliga Säsongen

23 april 2008 07:53

Jon Möllersten Pixbo till Aik.

Rasmus Sundstedt väljer just nu mellan Aik, Storvreta och Täby. Troligtvis Täby...

Rappel och Kamrer slutar, backkris i Täby ?

Oscar Norman O/G har synts på träning hos Storvreta och Järfälla.

Andreas Elf Jönköping vill hem till moderföreningen Mullsjö men släpper JIK honom ?

 
Ingen bild

Löjliga Säsongen

23 april 2008 10:10

Såg att någon snappat upp att Michael Östlund kanske ska spela med Handen nästa säsong, står mellan dem och Hammarby.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards