Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

Serieindelningen

Av Andreas - 13 maj 2008 20:24

Den preliminära idelningen av div 1 serierna är klara......


Så här ser Hässelbys lottning ut:  


Division 1 mellersta, herrar
Finspång Vallonbygden IBK
Hässelby SK IBK
IBK Handen
Karlstad IBF
Odelberg/Gustavsbergs IBK  
Onyx IBK  
Skoghalls IBK
Surahammars IBF  
Tyresö Trollbäcken IBK
Visby IBK  
Åkersberga IBF
Örebro SK IBK


Hela 4st nykomlingar: Visby, Surahammar, Odelberg/Gustavsberg och Onyx.


Av Stockholmslagen så var det min tidigare klubb GAIK och även Älvsjö som lottades till den norra div 1 serien.


I den mellersta serien står det mellan Hässelby, Karlstad och Örebro enligt mig. Men jag vet alldeles för lite om nykomlingarna för att jag ska kunna veta hur pass bra dom är, kanske något av dom lagen som kan sticka upp?


I den norra serien tror jag att Sirius vinner.


Nu är det dags att börja ta ett beslut om i vilken klubb jag skall spela, har bland annat inväntat indelningen av serier. Nu kan jag inte skylla på att jag väntar på det längre......


Vart tog värmen vägen?


Em-truppen är klar..... Henke till EM! Det var det dom sa på tv4 och fotbollsmåndag igår kväll. Dom kanske har koll ändå dom där snubbarna.....


Vad gör Daniel Andersson i en EM trupp!!?? En medioker spelare som inte ens är nära att vara dominant på sin position i allsvenskan!


In med Marcus Berg istället för Allbäck!


Sverige kan nog gneta och streta sig till poäng som vanligt i ett mästerskap, men truppen känns som vanligt väldigt tråkig.....


Får AIK`s nyhetsbrev till min mail på jobbet varje dag, idag läste jag att våran forward Wilmer Viinamäki var klar för AIK`s A-trupp i innebandyn. Detta var något överraskande då han skulle stanna i Hawks vad jag hade hört. Ack vad fel man kan ha....Lycka till Wille!!


Ska sätta igång med löpning i veckan tänkte jag, hoppas att jag kan förmå mig själv att komma igång bara.


Benstyrka och rehab har jag redan kört ett par veckor, imorgon är det dags igen att bege sig till Idrottskliniken i Solna och den stenhårda Jampa Mörk. Japp det är den tredje Mörk brodern om det var någon som undrade. Kan rekomendera alla att använda sig av hans träningsmetoder, ruskigt duktig är han!


Ha en fortsatt bra vecka!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Camoranesi

18 maj 2008 23:03

Undrar om SvFF är nöjda med sitt cupsammandrag ??

Fy fan - SvFF - de riktiga fotbollsmördarna

 
Ingen bild

Ledsen man

20 maj 2008 23:13

Saknar uppdatering :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards