Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Hemma efter operationen

Av Andreas - 21 september 2008 12:48

Operationen har gått bra om jag förstod läkarna rätt. Jag opererades på torsdagmorgonen kl:08.00, och blev utskriven igår förmiddag från St:Göran. Jag har som sagt ståltråd runtknäeskålen för att hålla ihop den sen är det två spikar/skruvar rakt igenom den för att också hålla ihop. Ska försöka ta kort med mobilen på röntgenplåtarna och lägga in dom här sedan. Jag har hela benet i gips, vilket var en liten överaskning som satt där när jag vaknade efter den en och en halvtimma långa operationen. Jag har haft ruskigt ont i några dagar men hoppas att det ska börja vända nu. En sak är säker, man är inte direkt rörlig med helgipsat ben.... sova, toalettbesök, allt är riktigt jobbigt. Jag ska ha detta gips i 3 veckor till en början, sen tar man av det och gör en ny röntgen och tar bort stygnen. Om allt har läkt som det ska så slipper jag gips vidare sen, hoppas......


Min sambo Ullis får göra ett hästjobb här hemma, jag är sååå glad att jag har henne! Hon är en klippa som orkar med allt detta! Jag som är divig i vanliga fall, fatta hur det är nu....


Jag var lite väl optimistisk igår och åkte direkt till Hässelbyhallen när jag blev utskriven från sjukhuset. Jag såg första perioden mellan mitt Hässelby och Finspång, innan jag var tvungen att kasta in handduken och åka hem och vila. Men det jag såg gjorde mig glad! Vilken stabilt spel, det var bara ett lag på banan! Nu vet jag inte ännu var Finspång står i år, men det Hässelby visade upp igår imponerade på en skadad lagkapten!


Jag ska göra allt jag kan för att komma tillbaka till denna säsong, som min gamle vän och innebandylegenden Rogge Östergren skrev i kommentarerna här så SKA jag snart stå i slottet och stänka upp dom igen!


Nu blir det tillbaka till sängen, hoppas att jag inte får för ont för att bevittna Chelsea-Man U på tv bara.


Hejdå hejdå!!

 
 
Ingen bild

Del Piero

21 september 2008 18:02

Juventus vann i alla fall :-)

Krya på dig!

 
Ingen bild

Mörk

22 september 2008 22:34

Kom igen nu med uppdateringarna på den här bloggen :( du skriver väl inte med benet??? Hör av dig om du ska ha en TBA behandling!!!
Special pris för dig kompis ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards