Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Hyfsad koll på innebandyn

Av Andreas - 28 september 2008 14:49

Är ganska nöjd med att ha prickat in både T/T segern borta mot Örebro samt krysset mellan Visby och Onyx. Jag hade som jag själv och som även Surahammar kommenterade här ingen koll på var just "Sura" stod någonstans, 11-2 mot O/G! Som sagt så avstod jag den matchen när det gäller spel.


Greåker vann igår, fast där kan jag erkänna att det var flyt, 1-3 underläge inför sista perioden. Man vann tillslut med 4-3, sista målet inprickat med 33 sekunder kvar att spela... Satte även Nykvarn till 2,20 hemma mot Duvbo. 12-2 blev slutresultatet där, klar! Nu har jag bara Skoghall kvar borta mot Finspång, den ångrar jag lite idag då jag sett att oddset har stigit på Skoghall, verkar alltså bara vara jag som tror på dom.


Hässelby gjorde enligt dom rapporter jag fått ingen bra match igår mot Ackers borta, starkt att vinna ändå! Endast 4 insläppta mål på två matcher och målvakten Eddie Ljungwe har blivit matchens lirare i bägge! Fortsätt så Eddie! Försvarspelet verkar även det att sitta, nu gäller det att trimma upp offensiven ytterligare.


Skönt med en bra start på serien för våran del iaf, vi har ju även lite sparkapital i form av skador att plocka ifrån desto längre tiden går. Fyra stycken ordinarie spelare är på skadelistan just nu: Patrik "Pjadi" Asplund, knäskadad efter ca 5 omgångar förra säsongen, grym forward som förväntas göra comeback inom kort. Niklas "Hasse" Hansson, knäskadad efter ca 7 omgångar förra säsongen,  stark forward och pålitlig målskytt eventuellt tillbaka innan jul. Joakim "Joppe" Nothèn, avslitet korsband, allround spelare som kan spela på vilken position som helst eventuellt tillbaka innan jul, Caperio/Täbys bästa back ett par säsonger irad. Och till sist jag själv som förtillfället hoppar runt med gipsat ben och brutet knä eventuellt tillbaka efter jul? Blir tufft för alla oss knäskadade spelare att ta tillbaka våra platser om grabbarna fortsätter att prestera som dom gör nu.


Har en fin trippel idag också: Pixbo-Caperio/Täby 1, Storvreta-Mullsjö 1, Årsta-Ersboda 1. Mer än tre gånger pengarna på denna, enligt mig, säkra lapp.


Idag ska jag självklart se gnaget mot Gefle, tror det blir 0-0. AIK har tagit tre poäng av dom senaste 21 möjliga.... Kalmar slår idag Elfsborg, världens tråkigaste lag Ljungskile slår idag lillebror dif. Då vet Ni hur det går i Allsvenskan också.


Ha det!


Hejdå Hejdå!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards