Alla inlägg under september 2008

Av Andreas - 10 september 2008 23:29

Hemma från den sena träningen, känner mig tung i kroppen just nu. Trött och sliten är andra ord för att beskriva hur jag känner mig just nu. Själva rivningen av väggen hemma blev klar igår kväll. Idag har jag spacklat med en hel del hjälp från Joppe, imorgon ska det prickas in spackling innan och efter träningen igen.


Sverige vann mot Ungern, trodde jag inte. Väntade mig 0-0 igen, maken till lag utan kreativitet får man leta efter, Zlatan lär nog känna sig ganska ensam i det Svenska landslaget... Jag såg inte kvällens match då jag tränade, så jag kan inte såga dagens insats ännu. Men matchen mot Albanien var pinsam, Wendt och Nilsson på varsin kant!? Ja då blir det ju väldigt mycket 3-5-2, näe, snarare 5-3-2. Fega Sverige! Men hur som helst skönt att dom vann ikväll! Hoppas det vänder nu, men jag är skeptisk...


Lägger även till en ny länk på högersidan. Mitt nya SIL-lag Wang Talang, grym läsning när "Isen" sätter sig vid tangenterna!


Har lovat en SSL-tabell och en för div.1 mellersta, här följer den första av dessa utifrån mitt perspektiv:


1. Warberg

2. AIK

3. Storvreta

4. Dalen

5. Pixbo

6. Caperio/Täby

7. Jönköping

8. Falun

9. Balrog

10. Helsingborg

11. Västerås

12. Umeå

13. Järfälla

14. Mullsjö


Warberg vinner serien, bästa laget som inte lär vara sämre iår. Frågan är egentligen hur mycket bättre dom andra lagen blivit. Är dom ikapp detta mästarlag?


AIK imponerade egentligen inte speciellt mycket på mig när dom piskade till oss i Hässelby ordentligt(resultatmässigt) Men dom saknade en hel del spelare och dom var klasser bättre än oss, vad det nu säger... Nya Egebrandt blir ett ruskigt bra nyförvärv. Kim Nilsson kommer bara att bli bättre, och landslagscentern Karl-Johan Nilsson är grymt bra. Lägg därtill Djurling, Jihde, och Mats Carlsson så förstår man vilken klass detta lag har. Enda och största frågetecknet enligt mig är den ack så viktiga sista utposten... Jag tror inte på någon av deras keeprar, men jag kan självklart ha helt fel.


Storvreta och Dalen slåss tillsammans med Pixbo om plats 3, 4 och 5. Jag tror på ordningen ovan, är iof lite tveksam angående Storvreta, vart står dom iår egentligen? Inga direkt imponerande nyförvärv, men man har några riktiga klass spelare sedan tidigare som lyfter laget.


Caperio, Jönköping, och Falun blir dom resterande slutspelslagen. Caperio ser riktigt starka ut iår, men är av gammal vana inte lika taggade i serien som i ett slutspel. Jag tror att dom går väldigt långt iår. Jag tror Jönköping kommer att överraska många och ta sig till ett slutspel, man för en för tillfället ganska anonym tillvaro, vilket jag tror passar dom alldeles utmärkt. Falun gnetar och tråkar sig vidare, står och faller med framförallt Helgesson. En skada på honom kan innebära missat slutspel till och med.


Helsingborg och Balrog kommer att utmana om slutspelsplatserna, helt klart. Tror då mer att Balrog är dom som hotar mest och kan snuva Falun på sista platsen. Blomberg och Micke Karlsson blir navet i ett Balrog med en lite för tunn trupp. Helsingborg tror jag inte klarar sig vidare, man kommer att vara med men missar slutspelet tillslut.


Mullsjö åker ut, Järfälla får kvala. Nykomlingarna Umeå och Västerås klarar sig med nöd och näppe kvar.


Nu orkar jag inte skriva mer, är helt slut. Nu ska jag sova.


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 8 september 2008 23:16

Det är mycket nu, snickarn kommer hit för renovering imorgon. Sen jag kom hem från träningen ikväll har jag täckt över med plast och flyttat runt möbler. Här ska rivas vägg tisdag till onsdag. Sedan kommer Com Hem på torsdag och uppgraderar med 3 hål i väggen uttag i huset.


Träningen gick väl sådär(riktigt illa) på två-målet, vårat lag hade det riktigt tungt och blev faktiskt överkörda. Vi tränade en hel del PP, och där gick det bättre i alla fall!


Börjar närma sig seriestart med stormsteg, till helgen bär det av till Finland för en elitturnering i Tammerfors. 7st finska elitserielag, 1st Tjeckiskt elitserielag och så till slut vi i Hässelby SK. Blir intressant, jag är inte helt klar över min medverkan ännu, beslut tas i veckan.


I helgen har jag gjort debut med mitt nya SIL lag, Wang Talang. Där SIL-Kungen Christian "Isen" Isaksson är president, sportchef, tränare, materialare, lagkapten och lite till. Vi vann bägge matcherna, 9-6 samt 16-6. Äntligen fick jag spela med min radarpartner Isen igen, det hela renderade i 12 poäng för Isen och 11 poäng för mig. Roligast hade vi i den andra matchen där vi gjorde 7 poäng var. I övrigt så var det riktigt kul att lira med detta Wang Talang, det var idel duktiga spelare i laget och jag är riktigt imponerad över den höga nivån på samtliga spelare!


Knäet känns sådär, ena dagen bra andra dagen skit,  inväntar svar på magnetröntgen i veckan.


Fick ett bra tips om att sätta ihop mina två bästa femmor med folk som jag spelat med igenom karriären. Det ska jag ta och göra, så fort jag hinner ska jag få ut det här på bloggen. Även SIL och Div.1 mellersta tabellerna ska ut.... Mycket nu....


Näe, nu måste jag sova. Ska orka med morgondagen också...


Hejdå Hejdå!!



Av Andreas - 4 september 2008 10:18

Har uppdaterat mina länkar som finns på högersidan här på bloggen, lagt till och tagit bort vissa adresser. Sundbom är ju numera aktiv på en ny adress sedan ett tag tillbaka. Hans blogg är självklart värt ett besök! Sundbom är ju tydligen sugen på att köra rackethlon vad jag har förstått det som, jag kan bara meddela min gamla lagkamrat att jag tar honom i badminton, Squash och pingis. Tennisen tror jag tyvärr att jag får riktigt svårt i, Bom Bom Becker kan tyvärr bara serva.... Squashen är jag helt bombsäker på att jag vinner då jag faktiskt, för dom som inte vet, har spelat på hög nivå i den idrotten innan jag valde innebandyn. Sveriges nuvarande etta Badr Aziz har för övrigt aldrig vunnit mot mig, inte i tävling inte på träning. Men jag tänker å andra sidan inte ge honom någon chans till revansch i nutid heller...


Saknar fortfarande innebandynytt.se! En innebandysida som skrev om mer än ligacupen och SSL, är rädd för att vi som inte är med i den ankdammen nu kommer att få stå kraftigt åt sidan. Hoppas att jag har fel. Robban Rappel besitter kvalitèn att bevisa motsatsen. Kanske ska man starta en egen innebandysida? Konkurerra ut innebandymagget? Näe, som det ser ut nu så räcker knappt tiden till iaf, kanske när man har lagt ner den aktiva karriären? Men då ska jag ju bli sportchef eller tränare.... Ja, vi får se vad som händer med allt, än tänker jag inte lägga klubban på hyllan, jag har fortfarande mer att ge!


Var igår äntligen på magnetröntgen för mitt trasslande knä. Nästa onsdag ska jag få svar på vad det kan vara som inte står rätt till, syns inget på den kan det tydligen bli aktuellt med en titthållsoperation. Men jag kör på så länge det funkar så får vi se vad det leder till.


Känner inte att jag saknar att spela i SSL, det är ingenting som lockar mig för tillfället. Jag har gjort några elitseriematcher. Men jag kan erkänna att jag saknar att jag aldrig har fått uppleva ett slutspel. Jag ångrar också lite grand att jag tackade nej till Caperio/Täby inför den säsong dom tog sig hela vägen till Globen, det hade varit en häftig resa att vara med på. Frågan är om man någonsin kommer att få fler erbjudanden från SSL än dom man fick inför denna säsong eller tidigare säsonger, eller har tåget gått? Ja, förmodligen...


Man ska aldrig säga aldrig om någonting har jag lärt mig genom åren, vem vet, helt plötsligt kanske jag på ålderns höst satsar högt igen?


Men nu är det bara Hässelby som gäller, och jag trivs väldigt bra här kan jag säga!


AIK fotboll har blivit KO anmälda av en egen supporter.... Jag kan förstå frustrationen, den har jag upplevt i många år nu! Men att KO anmäla, nej jag vet inte om det är helt riktigt va....


kommentaren från Bajaren här på sidan var därför ganska rolig att läsa. Men jag tror att det blir svårt att KO anmäla oss också. Vi har ju faktiskt inte uttalat att vi ska vara bäst iår. Vi har ett stort generationsskifte i laget iår, men personligen tycker jag att vi bör hamna på den övre halvan och gärna en toppplacering såklart. Det är ju därför man håller på! Men vi tar en sak i taget. Men jag tror mycket på vårat lag denna säsong.


Nu väntar idel träningar för Hässelbys del. Nästa träningsmatchande blir en elitturnering i Finland 12-14:e september, i Tammerfors. Helgen efter den turneringen väntar seriepremiär hemma mot Finspång.


Ska som sagt inom kort återkomma med mina sluttabeller för SSL och div.1 mellersta.


Ha det bra!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 3 september 2008 22:54

Ikväll har vi spelat träningsmatch mot AIK, det blev förlust med 11-4 tillslut. Siffrorna blev lite väl stora då vi körde "kamikaze-press" sista 5-6 minuterna. Visst, AIK är och bör vara bättre än oss. Men 11-4 speglar absolut inte matchen. AIK gjorde en hel del kassar sista minuterna tyvärr.


Matchen börjar med ett AIK övertag, vi står upp bra rent fysiskt men hänger inte riktigt med när AIK`s bästa(och enda?) lina med Djurling, Carlsson och Jidhe satte igång. Den linan får många se upp med i SSL iår, den är riktigt bra! Skall väl även passa på att framhäva Kim Nilsson som var riktigt duktig denna kväll också. Vi ligger hur som helst under med 2-0 efter den första perioden, inte alls orättvist med tanke på att vi inte skapar speciellt mycket framåt.


I andra perioden tar AIK ledningen med 3-0. Efter detta mål så kom våran absolut bästa period denna kväll, vi sätter en högre press på AIK och reducerar två gånger om på bara ca. 30 sekunder, ställningen 2-3 alltså. Vi spelar upp oss markant och har helt plötsligt ett litet övertag i matchen. Tyvärr avslutar AIK perioden med två mål, var av det sista med 1 sekund kvar av perioden. För övrigt erkände domaren Borghoff att han gjorde ett fatalt misstag vid AIK`s sista mål, han missade att fördelen han gav oss inte var någon fördel direkt eftersom AIK tog bollen.... Hela våran femma som var inne stod och väntade på en avblåsning medans AIK traskade upp och hängde... Riktigt upprörd är det minsta man kan säga att man var, även fast det inte hjälpte oss ett skit så var det ändå stort av Borghoff att erkänna sitt misstag och be om ursäkt. AIK hade två PP och hängde i båda, där blir man vassa.


I sista perioden spelar vi hyfsat, men ju längre perioden lider, desto mer viker vi ner oss tyvärr. Sista halvan av perioden pressar vi för fullt och dom vitklädda motståndarna kom väldigt ofta tre mot en och ibland ännu fler... AIK vinner tillslut matchen rättvist.


Vi testar lite olika saker för att få svar, och det tycker jag att vi fick till viss del. Vi provar olika spelsystem vilket man brukar göra i träningsmatcher. Vi gör det ruskigt bra i den andra perioden! Vi gör det mindre bra den sista halvan av tredje perioden. Man blir riktigt sne på att vi viker ner oss och nästan ger upp sista minuterna, men jag har ändå en positiv känsla i kroppen sett till det vi presterar dom första två perioderna, framförallt den andra där vi är bättre än AIK. Bra krig av samtliga, framförallt en bra laginsats, men jag vill ge extra pluss till Tim i kassen samt att jag tycker att Andreas Eriksson gjorde det bra från sin backplats med sitt fysiska spel. Ett kopiöst slit både framåt och bakåt av Jonas "lillis" Bergström skall också tillägas.


Det var också riktigt kul att se så mycket folk i Hässelbyhallen! Hoppas att flera hittar tillbaka igen!


Personligen gick det ok, jag kräver mer av mig själv(men det gör man väl alltid?). Poängmässigt gjorde jag denna kväll 2+0. Jag fick matchenslirare priset i Hawks och i AIK gick det till Kim Nilsson, för övrigt så är vi båda Fat Pipe spelare...


Nog om detta...


Har lyckats bli dunder förkyld nu också, hoppas det släpper snabbt. Mår inte bra alls just nu, men med lite Ipren i kroppen hoppas jag att det skall göra susen...


Ha det bra!


Hejdå Hejdå!!



Av Andreas - 1 september 2008 18:19

Om ca. 20min är det dags att bege sig till träningen, missade en träning samt en träningsmatch förra veckan pga jobbet. Träningsmatchen vanns för övrigt av oss i Hässelby med 4-3 borta mot Nykvarn, mer info än så har jag tyvärr inte i dagsläget.


Såg AIK prester sin absolut sämsta insats för säsongen, i lördags borta mot Trelleborg. Fy fan rent ut sagt! Så dåliga var det länge sedan jag såg AIK, känns som att botten är nådd.... Blir deprimerad bara jag tänker på det, så jag ska försöka sluta älta den matchen i huvudet om och om igen... Pinsamt är ordet!!


Ligacupen i innebandy spelades i helgen. Känns för mig helt ointressant! Caperio/Täby gjorde helt rätt som valde bort den turneringen.


Min förra lagkamrat i GAIK/Väsby Håkan Fröberg producerar som aldrig förr i sin nya klubb Balrog har jag fått höra, kul! Håkan var den spelare som jag skrev om för länge sedan som jag ville skulle spela med oss i Hawks. Joppe och Håkan stod på min personliga önskelista, men Håkan valde Balrog och jag får önska honom ett stort lycka till! Jag ville även att Mange Larsson skulle välja att göra comeback med oss i Hawks, men det ser inte ut som att så är fallet, tråkigt. Men hur som helst har Joppe anslutit och det känns riktigt bra!


På onsdag tar vi oss an AIK i Hässelbyhallen, matchstart kl:19.30. Ska bli kul att spela mot SSL motstånd.


I Allsvenskan ikväll tror jag att Helsingborg vinner hemma mot bajen, 1,90 är oddset hos Unibet. Riktigt bra enligt mig med tanke på att bajen saknar Lollo Chanko och Petter Andersson ikväll. Tror även att Göteborg vinner debyt mot GAIS, fast där blir det tuffare, GAIS ska inte underskattas. dif bör slå Örebro hemma, fast där tror jag mer på krysset.


Tack för "credden" jag fick av signaturen "bloggfan", men jag tror inte jag har riktigt samma kändisstatus som Linda Rosing, men tur är väl det.....


Nu måste jag dra till träningen.


Ha det bra!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards