Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Andreas - 8 januari 2009 15:53

Kommentarer och helgens odds i vår serie. Odds från Nordicbet som vanligt.


Hässelby-T/T         2,60        6,30        1,70

- Ett högre hemmaodds på oss än vad jag trodde att vi skulle få, klart lockande! Men tanke på hur det såg ut i senaste matchen vi mötte T/T så har vi alla möjligheter att plocka hem tre poäng här. T/T är bra men jag tror att vi kniper minst en poäng här. Ska man lira på Nordicbet så väljer jag 1:a, här på bloggen "spelar" jag kryss. 5-5. (Hawks vinner i sudden)


Handen-Visby       2,30        5,90        1,90

- Här är jag helt klart mest sugen på att använda hemmaoddset. Handen har varit bra på hemmaplan och slagit flera bra lag där. Visby är ett helt ok lag som har möjlighet att vinna även denna match. Men jag tror på Handen seger 7-5.


Onyx-Surahammar      1,35         7,25       3,95

- 1,35 på Onyx är lågt, men vill man höja någon "bång" man gjort så är den här matchen att ta med av bara farten. Onyx kommer att köra över ett "Sura" som jag tyvärr tror kommer att ligga i botten tillsammans med Åkersberga när serien är slut. Onyx vinner 11-2.


Skoghall-Åkerberga      1,05      11,25       11,00

- Som vanligt finns det inte så mycket att kommentera här. Unga Ackers kämpar på tappert men orkar inte hela matcherna då siffrorna brukar rinna iväg. Skoghall seger 8-3.


Odelberg/Gustavsberg-Karlstad      1,55      6,60      3,00

- Här hittar jag bästa "skrälloddset" enligt mig själv. Alldeles för lågt odds på hemmalaget som är väldigt ojämna. Man förlorade för bara ett litet tag sedan hemma mot Surahammar och man blandar och ger. Karlstad verkar svagare på bortaplan men kommer från en stärkande hemmaseger mot Örebro senast. Karlstad vinner denna match till fina 3,00 gånger pengarna. Karlstad seger 6-3.


Örebro-Finspång       1,15       9,25       6,50

- Oddssättarna verkar inte ha uppfattat Finspångs fina form. Finspång radar upp segrar och matcher utan förlust. Dock tror jag att Örebro blir för starka på sin hemmaplan, men oddset är för lågt. Örebro vinner 6-3.


                              -----------------------------------------


Var nere på Hässelbys träning igår kväll. Och igår hade jag till och med med mig min innebandyväska för första gången sedan jag skadade mig 14:e september förra året. Har på slutet faktiskt kännt att det inte varit så farligt att vara utan innebandyn, men när jag igår kväll packade toolbagen och slängde upp den på axeln så kände jag saknaden. Kändes riktigt skönt att få packa väskan igen. Nu är det inte så att jag var med och lirade någon innebandy med grabbarna, men jag var med och körde lite fys samt att jag joggade. Nu blev jag även påmind igen om att jag behöver byta mina innebandyskor, får så sjukt ont av dom samt en jävla massa skavsår. Sköt lite skott när grabbarna hade paus i två-målet, dom sitter där dom ska fortfarande, behöver byta lindan den dan det är dags att spela på allvar igen märkte jag. Eller var det bara damm? Var ju ett tag sedan man lirade....


För två säsonger sedan klev jag in som kapten med mitt GAIK och tog tre sköna poäng borta mot Visby. Iår hade jag möjligheten att kliva in som kapten med mitt Hässelby nere i Södervärnshallen igen nästa helg.... Grämer mig ruskigt mycket att inte kunna vara med och spela nere på ön mot Visby. Alltid lika roligt att spela där inför mycket publik.


Var på rehab idag, körde mitt längsta löppass hittills, 12min på löpbandet. Och på slutet kändes det riktigt bra faktiskt! Jag har en lång bit kvar, men med löpningen nu så börjar man få lite hopp igen. Ska på ny röntgen 22:a januari och även träffa min läkare. Får hoppas att det ser bra ut och att det går att åtgärda att knäskålen knäpper till och hoppar till lite ibland.


Järfälla slog Balrog igår. Inte helt oväntat faktiskt. Kolla Balrogs facit dom senaste 6-7 matcherna. Nu har man även börjat panik värva, kan sluta med missat slutspel det här....


Spiders-AIK på tv i måndags, hafs och slafs! AIK borde ha avgjort matchen med sina lägen(Kim Nilsson). Keeper spelet i båda lagen lämnar en hel del att önska....


Och imorgon är det redan fredag, så här borde veckorna jämt vara!


Ikväll blir det ingen träning för mig, har kört två pass på två dagar nu. Måste låta knät återhämta sig lite också. Däremot kan det bli så att jag beger mig ner till Jakobsbergssporthall ikväll för att kolla träningsmatchen mellan Jakobsberg-Nyboda. Och då självklart för att kolla in kompisen och Hässelbys gamla målvakt Johan Ekdahl mellan stolparna i Nyboda. Finns även en hel del gamla polare från Zunda tiden i Nyboda som kan vara kul att se.


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards