Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Andreas - 25 januari 2009 22:51

Glömde att nämna att en av säsongens bästa spelare saknades mot Örebro, Hampus Dargren. Hampus väntar fortfarande svar på sin magnetröntgen av knät och vilar ännu så länge från innebandyn. Sorry Hampus, självklart ska du också nämnas!


Fick även en kommentar från ett Hawks Fan. Instämmer till viss del i det du säger. Visst måste man träna styrka och kondition för att hänga med, helt klart. Men ett lag klarar sig inte bara med juniorer, även fast dom vi har är väldigt duktiga. Det krävs en bra mix av gammalt och ungt för att få det hela till ett bra lag. Och det är den sammansättningen som man måste försöka hitta inför säsongen. Men absolut krävs det en hel del extra jobb för många av oss "äldre" spelare för att hänga med. Men som sagt en bra mix av dessa ingredienser, gammalt och ungt, så har man det bästa receptet.


Nu börjar det bli dags för sängen....klockan ringer kl: 04.45 imorgonbitti....kul....


Vill även passa på att önska ett stort lycka till! Till min gamla vän Martin Cederberg som med sin fru Anna är inne på BB i detta nu, det väntas tillökning inom ett par timmar förmodligen! Tänker på Er!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 25 januari 2009 15:09

Då var man tillbaka här igen, ursäkta det långa uppehållet. Jag ska försöka skärpa mig Mörken, men just nu är det lite svårt att hinna med.


Har varit i Danmark för utbildning på mitt nya jobb mellan onsdag och torsdag. På torsdag kväll tog jag båten från Helsingör över till Helsingborg där jag checkade in på ett hotell. Kan ju bara säga att det var en ordentlig klass skillnad på hotellet i Danmark och det i Helsingborg. Duschen på hotellet i Danmark var lika stort som det rum jag fick i Helsingborg...


På fredagen åkte jag sedan runt med min säljarkollega nere i södra Sverige, vi var runt på diverse butiker i bland annat Rosengård(Malmö), Helsingborg och Ängelholm. Allt har gått bra, mycket att lära sig bara. Sedan flög jag hem på fredagen från Ängelholm till Stockholm/Arlanda.


Igår var jag nere på Hässelbys match mot Örebro i Hässelbyhallen. Förlust 5-8. Vi testar denna match ett helt nytt spelsystem för laget och det såg faktiskt, trots förlust, riktigt bra ut! Desto längre matchen går desto bättre sitter spelsystemet, och det ser riktigt lovande ut inför framtiden. Örebro var strået vassare och som så många gånger förr så är dom flesta lagen långt mer effektiva i målskyttet än vad vi är i dagsläget. Riktigt kul var det även att se Joppes comeback på innebandyplanen! Han spelade sporadiskt dom två första perioderna då vi ville matcha in han försiktigt med tanke på den långa frånvaron. I sista perioden användes Joppe som spets på tre kedjor, och han gjorde det mycket bra! Med lite flyt borde det även blivit några passpoäng samt något mål. Hur som helst riktigt roligt att se Joppe tillbaka på planen! Han har en bit kvar till toppformen, men man ska ha i åtanke att han inte lirat match sedan han skadade sig i februari förra året. Bäst bland Hawks spelarna var enligt mig backen Sebbe Sundin samt centern Jonas "lillis" Bergström. I matchen mot Örebro saknades den rutinerade trion Alex Rosenberg(sjuk), Joel Ekdal(jobb), och Christian "Isen" Isaksson(rosfeber/äter antibiotika).


Och återigen får man säga "stackars Åkersberga". Jumbon i vår serie står efter helgen fortfarande utan poäng. Förra helgen åkte man på förlustmålet med 6 sek kvar att spela... Igår spelade man hemma mot Finpång, Ackers hade ledningen med 7-3 i början av den sista perioden. Sedan kom raset! Man släppte in 5 raka mål och förlorade med 7-8, det sista målet slog Finspång in med 30 sek kvar av matchen! Snacka om tunga förluster för Ackers den senaste tiden...


Ser ut att bli som jag förutspådde för ett bra tag sedan. Surahammar åker ur tillsammans med Ackers. Finspång kommer att klättra upp till en kvalplats. T/T vinner serien. T/T och Örebro är seriens två bästa lag enligt mig. Sedan kan det sluta hur som helst i tabellen. Mest irriterande är det att se lag som tex Visby och Odelberg/Gutavsberg börja dra ifrån oss i tabellen, då jag anser att det är lag som vi helt klart ska ha bakom oss. Men jag kan inte skylla på något, vi har inte gjort det tillräckligt bra iår, medans tex Visby har presterat bättre, och då ligger man självklart högre i tabellen...logiskt eller hur....


Helgen som gått har uteslutande ägnats åt familjen, har ju som sagt varit bortrest en del i veckan som gick. Imorgon bär det av igen för jobbets räkning, ska flyga till Oslo imorgonbitti kl.07.00...skön tid.... Kommer hem på kvällen igen. Sedan är jag hemma i Stockholm på tisdag för att sedan åka till Ängelholm samt Göteborg onsdag och Torsdag. Blir mycket resande dom närmaste veckorna, och jag är ingen flygfantast direkt....


Ha en bra vecka! Jag ska försöka uppdatera så fort det går, kan tyvärr dröja även den här veckan då jag ska resa en del igen...


Sköna Juve ångar på! Snart är Scudetton hemma igen. Forza Juve!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards