Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Andreas - 31 januari 2009 11:57

Här kommer odds från Nordicbet samt mina tankar kring helgens matcher i Div 1 mellersta:


Åkersberga-Surahammar         4,40         7,50          1,30

- Är det någon match Ackers kommer att plocka poäng i denna säsong så är det här! "Sura" bör vinna den här matchen och har otroligt mycket mer att spela för. Men som sagt känns det som att det är nu eller aldrig för Ackers att få med sig någon eller några poäng. Jag chansar och tippar Ackers seger 6-4.


Skoghall-Hässelby        1,80       6,25         2,40

- Skoghall har inte spelat många matcher i den trånga och risiga Mörmohallen den här säsongen. Självklart gör man det just när vi är på besök...Enda matchen denna skadespoilerade säsong som inte gör mig något att jag missar... Jag gillar inte den skräphallen! Som sagt blir det tufft och tätt i en trång hall. Jag tror och hoppas på seger, men spelar krysset här. 6-6.


Odelberg/Gustavsberg-Onyx         2,05        5,65         2,15

- O/G har gjort en väldigt bra säsong, likaså Onyx. Den här matchen kan sluta hur som helst och det är ingen match jag skulle spela på. Tror på mycket mål. Kryss även här....7-7.


Finspång-Tyresö/Trollbäcken         4,40       7,50        1,30

- Lätt att vara efterklok, men jag hade på känn att T/T skulle förlora senast mot Karlstad. Finspång krigar för sin existens och kommer inte att bli lätta att tas med för T/T. Tror ändå på T/T seger, men jag skulle aldrig använda mig av det låga oddset som dom ger. Se upp för Finspång. T/T vinner 6-5.


Örebro-Handen        1,25         7,95         4,90

- Frågan är hur många spelare Örebro har att tillgå till den här marchen? När man förlorade mot Visby hemma så hade man forwards som backar och ca.9-10 spelare att använda sig av. Har man med sig den duktiga trupp man förfogar över så vinner man här utan problem. Handen är ojämna och ska inte kunna rubba ett klart bättre Örebro. Örebro seger 7-4.


                                 --------------------------------------


Har som vanligt varit sjukt mycket veckan som gick. Där av så få uppdateringar. Bodde i Göteborg mellan onsdag-torsdag. Men allt går bra och jag trivs bra med det nya jobbet.


Hässelby sitter i detta nu på bussen på väg till Karlstad för match mot Skoghall. Har man inte insett det tidigare så gör man det nu...Jag har missat en hel säsong pga min knäskada, inte så kul faktiskt! Efter helgens match återstår endast tre omgångar. Jag har inte hunnit med att träna rehab på två hela veckor eftersom jag har haft så sjukt mycket med nya jobbet.


På torsdag ska jag på återbesök hos läkaren, ska kolla över mina nya röntgenbilder som jag tagit på knät. Känns lite upp och ner med knät...Inte helt ok att, som inatt, vakna av att man har ont i knät som jag opererade för ca 4 månader sedan...


Annars blir det en lugn och skön helg. Mina föräldrar var på besök igår och vi åt grym Thaimat!


Nu blir det till att gå ner och städa ur några gamla skåp...kul...


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards