Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Andreas - 18 januari 2009 17:06

Hann inte lägga in mina tips och kommentarer inför dagen omgång i vår serie. Noterbart är att stackars Åkersberga höll på att ta sin första poäng i serien. Oturen grinade Ackers i ansiktet och man förlorade med 7-6, det sista målet inslaget av Handen med 6 sekunder kvar.....


Var nere på Hässelbys match idag, förlust hemma mot Karlstad med 5-2. Inte så mycket att skriva om den matchen egentligen. Karlstad vinner rättvist och vi kommer inte upp i normal standard på många håll idag. Vi har fortfarande makalöst svårt att sätta våra chanser, en hel del ramträffar även idag. Men som sagt, en av våra sämre insatser denna säsong. Vi hade en väldigt dålig dag...


Jag var inte med nere på Gotland i fredags, men jag är iaf glad att vi där lyckades göra hela 10 mål i en match som slutade 10-10. Målskyttet har ju som sagt tidigare varit ett litet problem denna säsong. Ett rättvist resultat som jag förstod det. Intressant fakta från matchen mot Visby, snittåldern på laget som vi ställde på benen var 19,4 år... Tråkiga fakta från matchen var att en av säsongens kanske bästa spelare i vårat lag Hampus Dargren skadade knät. Vi vet inte ännu hur allvarligt det är, Hampus ska på undersökning i veckan, klart är iaf att han missade dagens match och förmodligen några till. Riktigt tråkigt! Jag hoppas på det bästa och att du snart är på banan igen Hampus! Krya på dig!


Har hämtat min nya bil som jag tagit över från den tidigare säljaren på mitt nya företag. Ska ha den bilen tills januari nästa år då jag får välja en valfri ny bil. Bilen jag ska ha nu är kanonfin, en Saab 9 5 2,3t -07. All utrustning man kan tänka sig så man ska inte klaga. 210hk istället för 125hk som det är på min Volvo som jag haft, gäller att vara försiktig. Men det finns ett problem....på bakrutan sitter det ett djurgårds klistermärke....jag får inte bort det! Ska lämna in bilen på service imorgon, deras viktigaste uppgift blir att få bort märket! Annars åker jag inte en meter till!


Var och kollade på Spiders-Caperio/Täby i Tibblehallen igår. Spiders kunde och borde nog ha varit ledare efter två spelade perioder. Istället var det 4-4 på tavlan. Men C/T gör som vanligt det man behöver och vinner tillslut med 8-4. Spiders är faktiskt bättre än vad många tror inklusive jag själv! Stort tack till Jocke Lindström som ordnade biljett åt mig!


Efter matchen bar det av hemmåt och så hade vi middagsgäster. På kvällen gick jag sen över till grannen Rickie och tog ett par bira och kollade en UFC-Gala på TV4 sport. En trevlig dag helt enkelt.


Imorgon är sista dagen på mitt nuvarande jobb. På onsdag sätter allvaret igång direkt på det nya och jag ska ner till Danmark för att starta utbildningen och träffa mina nya kollegor. Huvudkontoret ligger nämligen i Danmark. Därför är jag osäker på om det blir några inlägg här i veckan, möjligt att man kan skriva ett par rader från Danmark?


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards