Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Ständige tvåan...

Av Andreas - 22 november 2009 22:20

Sitter och dricker ett glas Julmust, finns inget bättre! Ännu en skön helg är snart över. Fredagen var det Thaimat och lite riktigt gott rödvin, en Reserva 2003. Och lördagen innebar en överraskning av frugan och resa 1 1/2 timma norrut. Närmare bestämt till en herrgård som låg i Söderfors. Övernattning till idag samt en tre rätters middag stod bland annat på schemat. Sedan blev det bastu och ost/korvbricka med några kalla pilsner. Hur låter inte det? Det var grymt nice! Det är sånt som gör att den förtillfället gråa vardagen blir enklare. 


Idag tog jag med kidsen på innebandy i Jakan sporthall för att bevittna Jakan-Bro i Supertrean, väl där mötte vi upp Mange L. Självklart var det ett gäng från laget där, samt en hel del andra gamla innebandyprofiler. Själva matchen var väl ingen höjdare om jag ska vara ärlig. Otroligt lågt tempo framförallt. Ibland bixtrade det till med lite heta dueller och småtjafs. Bro vann matchen med 4-2. Chrisse avgjorde tillställningen med en fin individuell prestation när han satte 3-2 i krysset. Har inte sett Jakan på länge. Men mitt intryck var att man framförallt var bleka offensivt. Tyckte inte att man hade något direkt anfallsvapen. Det får man väl förmodligen äta upp när vi ska möta dom om ett par omgångar. Sonen Måns blev helt plötsligt Bro-supporter! Han svängde ett tag mellan lagen för att sedan bestämma sig för Bro. Även när vi satt i bilen på vägen hem förklarde han att han hejade på Bro nu, även när dom möter Bele! Jag har lite att jobba på där helt plötsligt... Hans spelaridol blev självklart Chrisse.


Hökarna åkte tyvärr på en ganska väntad förlust borta mot Linköping. Men man måste bara säga att det säkert var en mäktig upplevelse ändå för grabbarna. Nästan 1600 på läktaren, inte varje dag en div 1 spelare får uppleva. Inte ens i SSL för den delen kom jag på...


Min gamla Norska klubb Slevik har spelat två matcher på kort tid. Detta har resulterat i två segrar och en placering på den övre halvan i Norska Elitserien. Keep it up!! Vi har lite grejer på gång som jag tillsammans med Slevik jobbar på inför framtiden. Hoppas det blir som vi önskar...


Caperiotäby har tv-match imorgon. Jag spelar in matchen och ser den i efterhand. Hoppas jag inte sitter uppe i onödan den här gången...minns förra gången när jag såg den bedrövliga tillställningen mot Sirius till sent på natten... Vår tränare Karke väljer sitt andra jobb med caperio imorgon istället för vår träning. Han vill ju såklart vara med i TV.


Får se om den "ständige tvåan" Joppe får sitt första betyg över två av "magget" imorgon? Han har i alla matcher utom en fått betyget två. Och i den enda match han inte fick det så fick han en etta... I en match som han kom in och hjälpte till att vända åt Caperio... Nä, "magget" verkar inte gilla Joppe av någon anledning?


Joppe tyckte här om dagen för övrigt att jag borde ge mig in i tränarrollen på elitnivå, vet inte riktigt om han menar allvar... Men appropå tränarroll så ryktas det om att en man som fyller år idag eventuellt ska ta över Hökarna? Vet inte hur mycket det ligger i det ryktet? Men grattis på födelsedagen iaf!


Bollstanäs torskade med hela 15-1 på hemmaplan idag mot Storvreta Ungdom! Inte ok att torska med dom siffrorna hemma.... Anar att Drutten inte var helt nöjd med detta. Var ju inte där, men kollar man i IDA så ser det ut som att Bollsta var lite halvgriniga. Mycket utvisningar, någon femma samt ett matchstraff på Christian "Larre" Larsson.


bajen slog Huddinge(Balrog) med 6-4. Om nu Huddinge ställde hela Balrogs lag på banan tycker jag att resultatet är aningen svagt från deras sidan...


När man är innebandyledig en helg så här så blir man lite spelsugen faktiskt. Skönt att det är match till helgen igen. Skulle behöva träna upp lite styrka i mitt skadade ben. Hatar att gymma bara, vad ska man göra? Får försöka ha lite självdisciplin att träna upp det på egen hand.


Västerås tog en suddenseger mot Sirius igår. Finns ingen mer som jag unnar en seger än Ola "Grino" Thimrèn! Grattis Grino! Nu är det bara att fortsätta kriga.


Till helgen så stundar även El Classico! Ska bli riktigt kul att se.


Nu sponsrar man också SB Innebandyspelare med klubbor. I veckan kom Martin förbi och hämtade lite gamla Jollystickor som jag hade skräpande i boden. Nu kör jag självklart med Fat Pipe. Ska åka förbi Fat Pipe i veckan för lite nya stickor. För övrigt så är Martin även matrialare i SB, han hade till och med bollpåsen med sig in hemma hos mig. Precis som hos oss i Bele så låter väl SB den som är yngst samla bollar med mera.... Martin är 31år.


Nu ska jag fortsätta att zippa Julmust!


Hejdå Hejdå!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards