Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Intervju med en tränare.

Av Andreas - 28 november 2009 12:09

På kvällen igår hade vi extra insatt träning i vår tillfälliga hemmahall. Golvet var precis så halt som det pratats om, vet inte om jag spelat på ett halare golv? Kan bli intressant imorgon att se vilket lag som klarar underlaget bäst. Tror inte att det ska vara något problem. Uppslutningen igår kväll kan starkt ifrågasättas. Jag vet inte alla anledningar till frånvaron, men jag anser att man får "offra" sig lite gentemot sina lagkamrater.


Idag letar jag höga odds i innebandyn som vanligt. Och högst odds i den mellersta div 1 serien har faktiskt Svenskaspel. Efter att min sköna trippel med ett odds på ca 18 gånger pengarna på en satsad tre hundring satt för ett par helger sedan kommer här ett nytt våghalsigt förslag:


Hagunda-Handen(div 1 norra)                               1      odds 1.90

Lesjöfors/Filipstad-Hässelby(div 1 mellersta)        1      odds 2,00

Älvsjö-Linköping(div 1 mellersta)                          1      odds 4,10  

                                                  
                            Trippel 15,58
                                                  
                  


Tror att Hagunda vinner med tanke på hemmaplansfördel. Både Hagunda och Handen plockar sina poäng på hemmabana. Båda är svaga borta.


I Hässelbymatchen känns det mer osäkert och det tar emot att tippa mot laget i mitt hjärta. Hässelby har ju som bekant bytt tränare vilket gör att jag är mer tveksam till mitt spel här. Hässelby bör vinna denna match egentligen, men har inget självförtoende just nu. Med Mörken i båset kan det faktiskt vända. Men L/F har varit ok hittills i serien och hemmaoddset är för högt för att inte lira. En win-win situation för mig. Vinner Hawks blir jag glad. Förlorar dom kan det innebära pengar. Men även om mitt resonemang kan låta märkligt så hoppas jag på Hawks. Men jag tycker som sagt att hemmaoddset är för bra för att inte spela.


Älvsjö kommer från fyra raka segrar. Senaste två bortamatcherna har man 18-2 i målskillnad! Älvsjö kan mycket väl skrälla här. Det som gör mig lite osäker är att man inte övertygat i sin hemmahall. Linköping kommer att vinna den mellersta serien. Men man kommer att tappa poäng någon gång och jag tror att man kan göra det mot ett formstarkt Älvsjö. 4,10 är på tok för högt odds för att inte spela på Älvsjö seger. Men det är en stor chansning.


Tror även att Åkersberga kan vinna hemma mot Huddinge i div 2 östra svealand. 2,05 är oddset på hemmaseger. Två unga lag som möts där Huddingespelarna blev bortplockade av Balrogspelare i förra seriematchen. När man sedan fick spela igen så förlorade man i veckan mot vår seriekollega Vaxholm stort i DM. 


                       ------------------------------------------------------------ 


Har även lyckats få tag på Hässelbys nya tränare Stefan Mörk för en intervju. Här kommer denna bloggs första intevju!


Din innebandybakgrund som spelare känner nog dom flesta till. Men hur ser det ut på tränarfronten?


-Min erfarenhet som huvudtränare är väl näst intill obefintlig,jag var tränare för ett gäng väldigt lovande 78or(jag var en av dom. reds anm.) för ca 18 år sen. Jag har för mig att jag var ensam "headcoach" i en match när jag var spelande/ass tränare till min äldre bror Anders i  HSK förr förra säsongen. 
 
Ny tränare i Hässelby, hur går tankarna? Hur känns det? Var det ett svårt val?

-Det känns väldigt spännande att äntligen ha möjligheten att satsa stenhårt på innebandyn igen, denna gång som huvudtränare. Valet var ganska enkelt då Björne(sportchef HSK) hörde av sig.
  
Vad tror du att du kan bidra med? Hur ska Hässelby spela enligt dig?

-Framförallt glädje på träningar och match, grabbarna måste känna att det är roligt att komma å träna även om det är kl 21 en onsdagkväll. HSK ska spela en innebandy med snabba omställningar med mycket spring och ett jävla jobb över hela banan. "Totalinnebandy" ;)
  
Kommer vi att se stora förändringar i spelet och kedjeformationer?

-Jag hoppas att vi kommer att få se mera fart och intencitet i vårt spel. Om man tittar på HSK´s senaste match kommer det att bli förändringar i kedjeformationer.
  
Hur kommer den nya tränarkonstellationen se ut?

-Vet bara att jag är huvudtränare just nu.
  
Varför kommer det sig att man gör förändringar på ledarsidan i Hässelby?

-Den frågan får du nog ställa till styrelse/sportchefen i HSK, men en anledning är nog att jag blev tillgänglig.
  
Hur pass bra koll har du på övriga lag i serien?

-Ganska dålig, jag har ju själv spelat mot flera av lagen, men jag har ju tid att ta reda på mera nu.
  
På vilken plats hamnar Hässelby när serien är färdigspelad? Och varför?

-Om vi får ihop bitarna och hittar glädjen kan vi slå alla lag i den här serien.
  
Kan det bli aktuellt med några nyförvärv till truppen?

-Jag hoppas att vi får tillbaka spelare som är på "time out",resor etc till att börja med. 
  
Nämn några "drömspelare" som du gärna skulle vilja se i Hässelbytröjan inom kort eller i framtiden.

-Självklart skulle det vara intressant att få tillbaka lite spelare som lämnat genom åren, spelare med HSK hjärtan.
Hagberg,Måve,Hyvärinen,Ackevi,Eriksson,Dargren,M.L
arsson,Briselius mfl
  
Kommer vi att se några förändringar redan idag borta mot Lesjöfors/Filipstad?

Det kommer vi att göra. 
  
Hur slutar matchen idag?

-Med vinst så klart!!
  
Slutligen vill jag bara önska ett stort lycka till med din nya roll som jag är övertygad  kommer att sluta i succè!

-Jag tackar för ditt förtroende och hoppas du har rätt.
                --------------------------------------------------------------
Jag vill tacka Mörken för att han tog sig tid att svara på lite "jobbiga" frågor! Bra att du även nämnde mig som en av spelarna som du ville ha till Hässelby. Annars hade jag lagt till det själv ;)
Nu ska jag, tro det eller ej, baka lite här hemma.
Håller tummarna för Slevik hemma mot Tunet idag i den Norska Elitserien. Tunet är storfavorit. Men Slevik kan slå alla lag. Riktigt fint odds även på Slevik för övrigt. Pratade med Sleviks skyttekung Fredrik Åhlberg för en halvtimma sen. Han var laddad men hade lite ont i en fot. Men det skulle nog gå ändå. Han kommer att behövas...
 
Caperiotäby krossade Balrog igår, 10-3. Inte oväntat, inte heller oväntat att Joppe inkasserade en 2:a hos maggets betygsjury. Jag väntar på första 3:an nu Joppe!
Jag ska inom en vecka gå på en konsert som jag aldrig trodde att jag skulle sätta min fot på....
Ha en bra helg!
Hejdå Hejdå!!

                

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards