Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Andreas - 10 mars 2009 23:28

Nu när alla snackar innebandy och slutspel så snackar jag annat, nu är det hockey på G!


AIK beger sig in i kvalserien. Självklart hoppas man på avancemang, men jag tror helt ärligt att det blir tufft. Jag kommer att bevittna fredagens premiär, mot Västerås, live på Hovet. Ska bli riktigt kul!


Innebandyn då, jo jag såg matchen mellan Mullsjö-JIK på tv. Tyckte först lite synd om Jönköping som åkte ur i och med förlusten. Men sedan ångrade jag mig. Mullsjö trummar på och har ett härligt publiktryck. Och bjuder på lite mera innebandy. Jönköping blir man ju galen på med deras ständiga "igelkottsförsvar", man får skylla sig själva helt enkelt! Har inte sett Mullsjökaptenen Niklas Grek på länge, och man ska inte dömma någon spelare efter att ha sett honom en match. Men satan vad dålig han var senast. Han var seg och drällde väldigt ofta med bollen, och sedan satt han och skymde sin egna keeper vid minst två av målen. Men å andra sidan är han väl viktig med sin rutin och lugn(kanske för lugn) han inför i laget. Jag såg ju att han tidigare under säsongen avsade sig sin lön till förmån för lagets supportrar, så jag förstår om han är populär. Men senast var han som sagt inte bra och snarare en fara för det egna laget.


Holtz, ja vad säger man....Oavsett vad han gjorde så trillade poängen in. Samma sak när jag såg han senast. Snubben har minst sagt flyt. Självklart är han väldigt duktig också och är oerhört viktig för sitt lag! Imponerande!


Tjafs om vem som vann poängligan på rätt sätt eller inte i SSL. Lägg ner!


Mina tips inför SSL kvartsfinalerna:


Warberg-Falun 3-0 i matcher

Caperio/Täby-Balrog 3-0 i matcher

AIK-Pixbo 3-1 i matcher

Dalen-Storvreta 3-2 i matcher


Caperio/Täby ordnade sig själva, genom en stark andraplats i serien, en drömlottning i mina ögon. Nu försöker man vara ödmjuka och säga att Balrog är grymma....jorå så att....


Balrog har försökt att greja slutspelsplatsen på egen hand i flera omgångar men bara förlorat hela tiden. Kan man inte ta fram det lilla extra då så har jag svårt att se att man gör det nu. Visst, man har en bra och intressant trupp, men inte ens nära bredden som C/T besitter. Sedan har man även ett klart minus på målvaktssidan jämfört med C/T.


Jag tror att kvalserien till SSL slutar enligt följande:


1. Sirius

2. Mullsjö

-------------------------------

3. Tyresö/Trollbäcken

4. Växjö


Jag har i veckan hunnit med att leda en häst när dottern var på ridskola. Dottern har varit där flera gånger, inte jag. Det var första gången för mig, något som både jag och hästen kände av. Jag gillar inte hästar och hästar gillar inte mig. Så enkelt är det. Sen lärde jag mig att man förmodligen bör ha stövlar i stallet. Blev ganska lerig och jävlig i mina adidas gympaskor...


LIVERPOOL!!! Fullständigt förnedrade stackars Real Madrid!


Tråkigt med Juve, men man gjorde en hedersvärd insats ändå, helt klart!


På fredag blir det hockey för hela slanten.

På lördag väntar Man Utd-Liverpool. Och på kvällen schlagerfinal. Blir en bra helg!


Har även plåtar till AIK-Leksand på onsdag nästa vecka, nice! Innebandy i all ära, men här ligger den inte ens nära till hands....


Ha en bra vecka!!


Hejdå Hejdå!!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards