Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Andreas - 14 mars 2009 16:53

Vilken vecka av Liverpool!! Förnedringen av Man Utd på Old Trafford är för någon timma sedan avslutad, och jag bara njuter! Trots en billig och feldömd straff så vinner Liverpool enkelt. Vilken vecka det har varit för mitt kära Liverpool. Man har mött Real Madrid och Man Utd och står efter dessa två matcher med 8-1 i målskillnad samt två segrar. Minst sagt imponerande!!! Det bästa är att jag har spelat in matchen på min nyinskaffade inspelningsbara digitalbox. Så det kan nog hännda att jag ser den igen...


Ikväll blir det en försmak av sommaren. Brukar alltid grilla fjärilskotletter, ikväll blir det stekta. Har även inhandlat en burk Lohmanders beranaisesås med chili smak. När man ändå är inne på Lohmanders så kan man inte låta bli att tänka på gamla Hässelby målvakten Johan "bläckfisken" Ekdahl. Han har en viss kärlek till just Lohmanders beranaisesås. Så pass stor att när vi förra året hjälpte till med herrlaget en helg i cafeterian i Hässelbyhallen, så hade han på sitt pass med sig en burk Lohmanders som han, utan att folk beställde, la i toasten som han gjorde. Snacka om service....


YNWA

Liverpool!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 14 mars 2009 11:08

Med facit i hand kan man som några nämnt gått på innebandy igår istället.... Jorå så att..... Trots den förlorade poängen i kvalseriehockeyn kan jag inte ångra gårdagens match. Vilken stämning det var på hovet! Det var länge sedan jag upplevde något liknande och nu förstår jag varför jag inte kollade på innebandy igår. Stämningen på hovet gav mig rysningar som fortfarande kryper efter ryggraden, det var magiskt helt enkelt! Visst, AIK vek ner sig totalt igår. Men det jag upplevde på hovet igår när nästan 7000 personer står upp och sjunger samtidigt kan aldrig 1000 personer i Eriksdalshallen eller 700 personer i Täby återskapa. Det måste upplevas....


Jag är iaf otroligt förvånad över T/T segern igår samt att Sirius också förlorade i kvalet. Självklart får man då lite konstiga tankar som att vi i Hässelby hade kunnat leda kvalserien nu. Med tanke på att vi borde ha slagit T/T i båda matcherna och var bättre än dom i dessa matcher. Men sen tar man sitt förnuft tillfånga och inser att T/T självklart vann våran serie rättvist. Hoppas att det går bra för den seriösa klubben. När jag inför förra säsongen fick erbjudande att spela där så blev jag oerhört imponerad av klubbens seriösa inställning. Hoppas mycket på T/T, lycka till!


Ferraresi är en riktigt duktig innebandyspelare. Inget snack om saken! Han är inne i det berömda flytet just nu. Precis som Fredrik Holtz gör han poäng på allt. Tror att han gjorde typ 4-5 poäng mot oss i Hässelby i våran hall. Han var värd max 1 poäng. Var en hel del självmål och grejer inblandat den gången... Men som sagt, är man inne i flytet så rullar det bara på....


Caperio/Täby gjorde precis som mitt kära AIK Hockey igår. Man klappade ihop totalt. Nu tror jag iof att man reder ut stormen utan problem. Hoppas att AIK Hockey kan göra detsamma....


Ikväll är det melodoifestival som gäller. Sverige är skitdåliga i det här, men det är och förblir ett jippo som faktiskt är ganska roligt att se. Just nu är jag sugen på Thaimat till kvällens tillställning. Får se om det ändrar sig....


Ha en bra innebandyvecka. Mina tankar är och förblir i kvalseriehockeyn. Imorgon väntar Södertälje borta. Matchen sänds på TV4 sport. Men det vi AIK supportrar får uppleva nu är magiskt! Gå och kolla/lyssna själv....


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards