Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Andreas - 4 maj 2009 22:42

Ville sig inte riktigt med kryssen idag. Såg dif-GAIS på tv. En inte helt rättvis seger kan man väl konstatera. GAIS är bättre än dif i första halvleken och har många vassa chanser utan att göra mål. dif har två chanser och sätter bägge, kanske har turen vänt för dif nu? I andra halvlek kontrollerar dif ledningen och inget av lagen har några målchanser. Riktigt svagt av GAIS att inte leda efter första. Starkt av dif, faktiskt, att "döda" matchen i andra.


Såg även andra halvan av Elfsborg-ifk. Elfsborg imponerade.


Imorgon ser jag AIK borta mot Trelleborg på tv. Blir jäkligt tufft om jag ska vara ärlig. AIK är nästan aldrig bra där nere, plus att Trelleborg känns lite bättre än tidigare årgångar. Ända hoppet är att sopan Mattias "fylle-Thylle" Thylander lirar för Trelleborg. Och som grädde på moset så har AIK`s redan mörka skadeläge(Özkan, Tjernström, Walker, Maanoja) blivit ännu sämre. Båda mittbackarna Wallid Atta och Per Karlsson saknas imorgon vilket innebär en helt nykomponerad backlinje. Även dom två forwardsen Thorstensson och CH Jagne saknas förmodligen också pga sjukdom. Läge för comeback för Miran Burgic? Kom igen nu gnaget!!


Nu ska jag sova! Godnatt!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 4 maj 2009 18:55

Har varit på landet hela Valborgshelgen, har varit helt suveränt.


Annars händer det inte så mycket just nu, veckorna går mest ut på att pussla ihop vardagen med jobb och allt vad det innebär.


Operationen närmar sig, 9:e Juni är det dags. Sedan börjar resan tillbaka. Jag ska träna mig iform och sedan får vi se vad som händer. Just idag är jag kontraktslös. Jag har haft diskussioner med Hässelby men ingenting är klart alls.


Ikväll kan man "kryssa" lite Allsvenska matcher om man är ute efter sköna odds. En skön trippel som ger 34 gånger pengarna är dif-Gais X, Elfsborg-ifk göteborg X, Gefle-Örebro X. Men som sagt en ruggig chansning. Den sista av kvällens Allsvenska matcher är Helsingborg-Malmö. Kan mycket väl bli kryss i den matchen också. Fast Helsingborg känns bättre och Malmö har problem med målskyttet precis som mitt kära AIK.


Nu ska jag gå och heja fram GAIS framför tv:n....


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards