Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Fullsatt!

Av Andreas - 27 mars 2010 23:45

Helgen är snart över... Men idag tog jag och Joppe med oss grabbarna och åkte och kollade plast, närmare bestämt Hässelby-Westervik. Hässelby stod till slut som segrare med 5-4 i en mtach som hade kunnat sluta hur som helst faktiskt. Otroligt slarvigt och dåligt spel från båda lagen som förmodligen hade kunnat bli straffat av vilket div 3 /4 lag som helst. Men, Hässelby vann rättvist ändå trots att avgörandet kom blott 2min före slutet av, en tidigare i matchen, iskall Hakke Wafa. Hökarna vidare rättvist enligt mig. Klinthorp i Westervik var en stor besvikelse, hade väntat mig mycket. Liknade mer en besviken Stojkhov(hur stavas det) i Bulgarien än en stor stjärna...


Hallen var knökfull idag och Westerviksupportrarna ska ha en stor eloge för stämningen dom ordnade. Det var frukttansvärt fullt i hallen och fruktansvärt varmt! Slantarna som ramlade in i klubbkassan borde innebära flyg till Umeå nu? Men känner jag Hökarna rätt så går bussen inom kort...


Coach Mörk ska ha en stor eloge som gjutit mod i grabbarna och som faktiskt har vågat lyfta fram nya unga spelare i  Hässelby. Eller vad säger Hawksfan om det?


Nu väntar nytt kval uppe i Umeå, under påskhelgen.... Det är glamour...


Spelen för egen del går inte bra just nu. Jagar för höga odds mot vad som är rimligt. Igår åkte jag på Falun och idag hade jag lirat Mallorca mot Barca....Men men, så är det när man jagar höga odds som jag gör.


Jag tippade AIK-Falun 3-2, vilket var helt rätt. Nu tippar jag Caperiotäby-AIK 3-1. Warberg slår Storvreta med samma siffror. 3-2. Caperiotäby-Warberg i Globen. Där vinner Caperiotäby med 6-3. Bara att bjuda in mig till finalen nu, så jag kan defilera....


Jag var förbi hemma hos "superstar" Ricke Hyvärinen idag. Vi "zurrade" någon timma som vanligt. Om allt annat än det som har med innebandy att göra. Nice att ha en sån skön polare. Ska jag ge ett litet tips.... ja. det ska jag. Caperio är inte speciellt oroade inför mötet med gnaget. Och det skulle inte jag heller vara. Kolla trupperna. Caperiotäby har en otroligt mycket bredare trupp även fast AIK självklart har många fina toppar.


Mitt SIL lag Wang Talang hade två matcher idag. Jag har av olika anledningar missat i pricip alla matcher denna säsong. I dag var jag klar, men var tydligen 7:e gubbe och kunde hålla mig hemma... SIL klubb sökes....


Ha ett skönt slut av helgen...


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Björn

29 mars 2010 11:28

Det är faktiskt billigare att flyga.. Men att boka biljetter så nära påsken är tyvärr omöjligt, konstigt nog vill andra ut och resa oxå..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards