Alla inlägg under augusti 2010

Av Andreas - 10 augusti 2010 23:53

Har varit och tränat ikväll igen. Mycket bra uppslutning och en träning med bra fart och en del fys som vanligt. Lirade med Mange igen, vi hittar varandra riktigt bra som vanligt, Tobbe kompletterade bra på andra kanten.


Blir så mycket roligare att träna när det är bra uppslutning på träningarna.


Tidigare Hässelby och AIK spelaren Mats "Mazak" Rahmn är klar för sin medverkan i Kifen. Han var med idag och visar direkt vilken grym förstärkning det är på backsidan! Otroligt kul!


I helgen är det svetsarläger med innebandyn, kan tyvärr inte medverka då jag ska bli Pappa igen. Blir spännande!


Nästa helg väntar träningsläger och helgen efter det är det innebandy DM. Börjar rulla igång ordentligt nu...


Nu måste jag sova, är sjukt trött!


Sussi Gotti, Natti Natti


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 9 augusti 2010 17:09

Helgen har passerat och nya arbetsveckan har startat. Helgen var lugn och skön hemma. Jag är en stor kräftälskare, så det var nice att i lördags äta ett helt paket kräftor och lite Västerbottenpaj samt en kall öl till det. Riktigt gott!


AIK tog 3 livsviktiga poäng hemma mot BP igår. Som jag nämnt och pratat om så många gånger tidigare så blev det mål för nye fyndet Bangura, 2st också! Irriterar mig att jag inte lirade han som målskytt till 10,50 gånger pengarna hos Unibet. Satt och funderade över det smått fantastiska oddset men backade. Illa! Underbart med 3 poäng in, och en grym Bangura på topp! I övrigt inget vidare skönspel av Gnaget.


Liverpool väntas värva Christian Poulsen från Juve för att täcka upp efter flyktande Mascherano. Jag vill inte ha Poulsen i Liverpool, tycker att han är kass. Om han nu kommer får han väl bevisa motsatsen.


Caperiotäby ångar på och tog i helgen sin andra raka turneringsseger, nu nere i Båstad. Starkt!


I veckan väntar minst 2st träningspass till, med start imogon. Hoppas på bättre uppslutning imorgon. Mange och Chrisse är iaf tillbaka efter sin semesterresa till Västervik.


En sak är säker, kommer att bli en tuff träningsvecka!


Hejdå Hejdå!!



Av Andreas - 6 augusti 2010 18:46

Skulle kunna ha samma rubrik som förra inlägget. Har haft så sjukt ont i kroppen hela veckan. Kunde knappt går ur sängen igår och idag. Återigen en "mördarträning" med stenhård fys igår. Men det blir nog bra i slutändan, lättare att prestera när man är bra tränad.


En liten besvikelse är deltagarantalet hittills. Första träningen 12st utespelare, igår 10st. Under all kritik enligt mig! Fan säsongen har dragit igång och suget borde vara stort efter innebandy? Jag vet att vissa är på semester fortfarande, men inte alla väl? Får inte fortsätta så här resten av säsongen...


Nog om detta, nu är det äntligen helg! Har haft en del att göra på jobbet sista dagarna nu, och mer kommer det att bli.


Helgen blir lugn och skön, inga speciella planer förutom ett eventuellt besök på Råsunda på söndag, om allt går enligt planerna. BP väntar på hemmabana. 0-0 ligger återigen nära till hands, två lag som har problem med målskyttet på ett regningt Råsunda. Ska man lira något av lagen tror jag starkt på AIK seger, Bangura nätar när som helst, hoppas jag. Men det krävs en mer offensiv uppställning än vad MR Miller har visat någon gång hittills. Dags att gå för seger MR Miller!


AIK gjorde det riktigt bra mot Rosenborg, i onsdags, tills målet kom i andra halvleken. Då föll man som ett korthus och hade ingenting att sätta emot. Rosneborg, inte helt oväntat, komfortabelt vidare. Bör väl vara klasskilnad mellan Allsvenskans bottenlag och obesegrade serieledaren i Norge?


Nu väntar Levski Sofia i Europa League kvalet. Laget som lätt slog ut Kalmar, blir återigen ruskigt tufft. Framförallt borta. AIK hade kunnat fått Liverpool i lottningen, vilken dröm det hade varit! Fortfarande besviken att lotten inte föll på Pool.


Säger bara Mohammed Bangura, vilken fynd AIK har gjort där! Han kan bli hur bra som helst.


X-Man kommenterade här, kul att höra av dig! Hoppas allt är bra med dig, blir kul att ses i serien! Styr upp någon pubkväll blir din uppgift sen. Vet inte vad Avellan ska göra, men kul att han var nere och körde iaf.


Nu ska det ordnas med mat, eventuellt kolla igenom lite jobbmail som jag inte hunnit eftersom jag varit på kundbesök hela dagen.


Ha en trevlig helg!


Hejdå hejdå!!



Av Andreas - 4 augusti 2010 08:00

Jobbet har startat och semestern är över. Är ruskigt nöjd med semestern, har varit helt kanon!


Igår var första "riktiga" träningen gemensamt med Kifen. Vi var 12st tappra utespelare plus tre keeprar. Som alla förstår då så saknades det en hel del spelare av olika anledningar.


Har grymt ont i kroppen idag, kan ju inte direkt påstå att det var någon lugn start. Vi körde stenhård fys och löpning. Blev även lite två-mål, men det var inte heller direkt lugnt då vi körde 4 mot 4 på planen, vilket alltså innebär mycket mer löpning. Träningen varade i drygt 2 timmar och kroppen värker idag.


Vila idag och sen samma visa imorgon.


Ikväll är det Rosenborg-AIK jag ska se i CL-kvalet. Skitsamma att Rosenborg är bra, min fråga är hur det numera defensiva AIK ska kunna göra mål på ett av Skandinaviens bästa lag när man inte kan göra det mot mediokra skitlag i Allsvenskan?? Men som vanligt så är hoppet det sista som överger en...


Järfälla innebandy presenterade i dagarna tidigare Hässelbyspelaren Joel Weiss som ny huvudtränare. Väldigt överraskande för mig måste jag säga, men intressant. Lycka till Weiss. Till assisterande har han duktige backen Andreas Ahlqvist.


Idag fyller min Pappa år, grattis!


Nu väntar mera jobb.


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards