Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Andreas - 3 oktober 2010 14:03

Skön seger med innebandyn igår. 9-4 borta mot Täby, siffror som faktiskt borde varit ännu större. Franförallt en bra Täby målvakt och dålig skärpa(av mig bland annat) gjorde att det "bara" blev 9-4. Hela laget ska som vanligt ha ett stort beröm. Ceder är stabil i kassen och alla våra backar gjör som vanligt en riktigt bra match. Linan som jag lirade med, Joppe och Lillis, fungerade riktigt bra. Låter kaxigt, men jag hade det på känn redan efter träningen i torsdags. Vi gör 7 av 9 mål igår och det får man helt klart vara nöjd med. Lillis gör ett fantastiskt jobb och är både en nyckel framåt och bakåt i linan. Joppe, ja vad säger man? 9 poäng på två matcher! Känns som att "hitta hem" när vi lirar tillsammans. Handlar mest om att röra mig rätt så blir jag serverad bollarna på ett silverfat. Joppe passar fram mig till 3 mål idag. Borde ha varit betydligt fler om jag haft rätt fokus.


I Täby bör man nämna "Pirro" Ahlberg som var totalt dominant, riktigt bra! Litet minus dock att han försöker filma till sig något frislag eller liknande när han gjör dagens "indianare" och dräller med bollen som sista gubbe. Efter vårat mål går jag för att kolla hur det gick med honom då han höll sig för huvudet, och får då möta den mest osympatiske och otrevligaste ledaren hittills i denna serie. Han börjar med att fråga vad fan jag gör där överhuvudtaget!? Kanske ville kolla hur det gick med er spelare, UFO!


Dagens domare, ja vad säger man? Ett stort plus ska dom ha för att det faktiskt går att prata med dom utan att dom får "frispel". Inte alla som har den känslan. Men i första perioden kan man undra om dom ser att det är mer än ett lag på banan som man kan blåsa frislag för? Vidare ställer jag ett stort frågetacken till att man med ca 5min kvar av matchen väljer att plocka bort mig som tekare? Med motivationen att jag "har gjort så hela matchen"? Vad då? Fick ingen förklaring av vad jag gjorde för fel, annat än att jag vann varenda tekning matchen igenom!?


"Nya" Innebandyhallen i Täby ska ha ett stort minus, halt golv och kallt rakt igenom. Dock kul att se Robban Rappel i "sekket", skön lirare!


Vi avlsutade dagen/kvällen hemma hos Hjärre med laget. En eminent Chili Con Carne och bira stod på schemat. Grymt trevlig kväll och man är av förklarliga skäl en aning sliten idag... Tack till Hjärre och laget för en trevlig kväll!


Hoppas att någon "ryggade" på mitt Slevik tips, 3,50 gånger pengarna! Seger med 5-4, Grattis Slevik!


Idag gäller det, AIK möter lillebror dif på Råsunda. Har stora förhoppningar om en derbyseger, framåt AIK!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards