Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Andreas - 22 oktober 2010 10:21

Så var det snö här, och inte lite heller. Ställde in min jobb/bilresa norrut då jag är lite osäker på vägunderlaget. Barnen jublade imorse och hade inga problem att gå upp. Själv är man måttligt road av snön. Har inte plockat in cyklar, utemöbler, grillen med mera. Men det lär väl smällta bort inom kort, då blir det till att rensa på tomten.


Dom resterande 2 Norska innebandymatcherna satt igår. Fina odds för den som "hakade" från början. Har bara missat på en match hittills i Norge och det var Slevik`s kryss borta mot Greåker, en match man som sagt ledde tills 1,40 återstod.


SSK slog som väntat AIK Hockey igår, 1,95 på den. Också helt ok odds.


Dotterns lag har fått sina overaller nu. Undrar när vi i Kifen lyckas ordna med det? Vet att allt kostar, men en overall och en uppvärmningströja tycker jag att vi ska ha. I värsta fall får väl folk betala lite själva. Det ser iaf bra mycket bättre ut än alla olika vi springer omkring i nu. Hässelbyoverallerna dominerar. Jag, Lillis, Dajje, Mange, Isen och Chrisse kan faktiskt ha samma overall framöver, fast "fel" lag. Bro har också en hel del overaller som syns på våra uppvärmningar. Vad det kommer till uppvärmningströja så måste vi få in något annat än reserv matchtröjan. Här efterlyser jag Mazak och Unibet. Fixa något nu Mazak!


Blir till att köpa "headset" till mitt PS3 nu. Har kännts lite "muppigt" att göra det. Men när Mazak igår på träningen meddelade att han hade gjort det så måste jag också göra det. Kan ju inte bara sitta och lyssna på hans "trashtalk" utan att kunna svara när vi spelar.


I helgen väntar som sagt match mot Vallentuna hemma i Ekhammar. Tror självklart på seger. Tycker träningen igår såg ganska bra ut och vi har många duktiga spelare i det här laget. Klara borta på söndag är jag och Choppler. Stenis har varit sjuk hela veckan men jag hoppas verkligen att han hinner bli frisk till söndag! Joppe är förmodligen inte heller med och har även han varit borta hela veckan. Förhoppningsvis är Joppe tillbaka till DM-matchen mot TT på söndag, precis som jag. Och helgen efter väntar Jakan borta och jag hoppas även där vara återförenad med Joppe igen. Eller egentligen blir det ju hemma då man inte bor speciellt långt ifrån Jakobsbergssporthall. Det positiva till helgens match är att Dajjes Time-out är över och han tränade igår och är klar för matchen på söndag. En mycket viktig bricka i vårat lag!


Järfälla-Hässelby imorgon. Tyvärr en envägs historia som kommer att sluta med stora siffor. Hässelby får det tufft, men man kan ju alltid hoppas på mirakel. Inget jag kommer att betala 90kr för att se iaf.


Ikväll blir det en skön hemmakväll med familjen, förhoppningsvis lite FIFA 11 på småtimmarna. Någon öl ska jag nog också lyxa till med, den för min del, innebandylediga helgen. Imorgon väntar gäster igen, så det känns på förhand som en rikitgt trevlig helg! Grämer mig dock fortfarande att jag missar matchen på söndag...


Undrar vad det är för väder i London? Får forska det så att man inte kommer i "fel" kläder. Gjorde det misstaget förra året då jag åkte i min tokvarma dunjacka, och landade på ett Heathrow som hade ca 10 plusgrader. Kände mig lite för påklädd...


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards