Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Andreas - 14 oktober 2010 09:14

Torsdag idag, alltså snart fredag! Längtar till helg nu. Blir en intensiv sporthelg igen, förra helgen var riktigt lugn så det känns helt ok. Dottern har innebandymatch på söndag. Sonen har innebandyträning på lördag, och fotbollsträning på söndag. Jag har match på lördag och barnen har även simskola på lördag, intensivt, men bara roliga saker! Kom på att det även är gäster här på lördagkvällen för middag. Blir full fart hem från Nynäs...


Vi har match borta mot Nynäshamn, längsta bortamatchen. Känns bra att ha den avklarad innan det blir 25 meter snö och 40 minusgrader. Nynäs ska nog inte underskattas, ska vara bra i sin hemmahall. Har också hört att man är betydligt bättre på hemmaplan än borta då man har fler spelare att tillgå på hemmaplan. Blir säkert tufft, men har vi fulla styrkor med oss och rätt inställning så ska det nog gå vägen.


Dulee Johnson, har sagt det tidigare här i bloggen och säger det igen. Han är inte bra för Gnaget. En grym fotbollsspelare, inget snack om det. Men det är för mycket skit runt omkring honom utanför planen. Även om han inte är skyldig denna gång heller? Så blir det en massa negativt för ett AIK som har tillräckligt med problem just nu. Och hur kommer det sig att Dulee alltid är den som är inblandad i sånt här? Rent fotbollsmässigt sett så är det självklart ett stort minus att han inte spelar "ödesmatchen" mot Gefle på lördag. Jag tror att AIK på sin höjd mäktar med ett kryss, 0-0 ligger nära tillhands. Snälla gnaget motbevisa mig!


Domstolen dömde till fördel för Liverpool, en försäljning är nu möjlig. Ordna upp i den här soppan nu så att man kan få något positivt i sin fotbollsvardag. Är ju inte direkt bortskämd med det om man tittar på Gnaget och Pool...


Dalen vann borta mot Storvreta igår. Är inte helt chockad över det, sjukt bra odds på Dalen! Förstår inte varför? Dalen har varit riktigt bra i inledningen och Storvreta kommer direkt från massa matcher i Europacupen. Jag borde bli oddssättare hos spelbolagen, då skulle dom inte ha sådana odds som igår.


Hässelby innebandy går tungt i Allsvenskan Norra. Idel förluster, som väntat iof. Men alltid tråkigt att se när ens gamla klubb har problem. När ska sammarbetet med AIK hjälpa Hässelby är min fråga? Det är ju nu man behöver det. Inte tvärtom att AIK behöver det just nu.


Stör mig att jag måste flyga till London med jobbet nästa söndag och missar matchen mot Vallentuna. Riktigt irriterande. Egentligen har vi inte möte förens på måndagen, men min biljett är redan bokad och låst till söndagen. Tungt!


Sonens första innebandyträning på lördag. Får väl erkänna att jag lite tvingar honom dit. Han är helt frälst i fotboll och inte alls så sugen på innebandy. Fotboll är klart nummer ett för honom. Men jag vill att han provar plasten också, gillar han det inte så skippar vi det bara. Intressant att se gamla skyttekungen Staffan "Starre" Lindströms son i samma lag. Sonen och Starres grabb kanske blir ett grymt radarpar?  


Skulle lirat FIFA online mot Mazak igår. Jag bangade, har blivit sjukt trött på kvällarna senaste tiden. Inte alls likt mig.


Nu måste det arbetas, så att man hinner hem och äta innan kvällens träning. Hoppas att kroppen känns bättre på träningen ikväll!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards