Alla inlägg den 5 september 2010

Av Andreas - 5 september 2010 21:11

Så var ytteligare en hektisk helg över. Vi i Kifen har lirat DM i helgen, vi vann gruppen efter resultaten Kifen-Haningepojkarna 11-3, Kifen-Grimsta IBK 17-1, och till sist idag ordnade vi 3-3 i slutsekunderna mot Lidingö och är därmed vidare.


Min dag idag har varit fullsmetad, minst sagt. Upp 06.30, dottern skulle på innebandyturnering i Upplands Väsby. Själv hade jag samling 08.15 för min egen match så jag missade dotterns första match. Direkt efter Kifens match drog jag till Väsby för att hänga där på dotterns turnering i 5 timmar. Sedan direkt till Kungsängen för vår sista match. Kanske inte så konstigt att man inte lyckades prestera speciellt bra i vår sista match. Hade ingen energi kvar. Sista matchen mot Lidingö där Mange-Gol vackert smällde in 3-3 i krysset med 16 sekunder kvar att spela. Vi gör ingen bra match och coach Mörk uttryckte det bäst när han sa: när vi inte är taggade/motiverade då är vi ett riktigt mediokert lag, när vi är på tå då är vi däremot riktigt bra! Mot Lidingö var vi inte alls med och man kan lätt skylla på att vi inte var tillräckligt taggade. Men man ska också lägga till att Lidingö var riktigt bra och spelade smart. Man backade hem och la långa bollar och var enormt taggade på gränsen till övertända. Man var bra helt enkelt! Men i slutändan gjorde vi ändå det som alla förväntade sig, gick vidare från gruppen. Det är det som räknas. Då saknade vi dessutom 8 spelare i helgens DM. Så vi är klart nöjda med gruppsegern. Vill bara tillägga att Stenis var planens dominant i mina ögon. Mot Lidingö var han en av få som verkligen slet och offrade sig något helt otroligt hela matchen. Cred till Stenis!


Som sagt så har helgen varit hektisk. Men rolig. Imorgon blir det inte direkt någon mjukstart på jobbet heller. Mitt plan lyfter 06.10 imorgonbitti, kul! Måste vara på Arlanda kl: 05.30 senast, alltså upp vid 04.30 Ska till Köpenhamn för jobb i ett par dagar.


Kari Karke var domare idag i vår första match mot Grimsta IBK. Alltid kul att träffa honom, att han sedan kan dömma också gör ju inte saken sämre.


En skön grej från vår match mot Grimsta var att Lillis satt på bänken under ett byte och meddelade att han hade svårt att komma ihåg alla sina poäng han hade gjort, han hade tappat räkningen. Minst 5/6 poäng var han uppe i enligt egen utsago. När vi sedan studerade matchprotokollet så visade det sig att han stannade vid 3 poäng. Så Kifen ska nu gå in och sponsra med en mattematik skola för Lillis   


Jag har alltid gillat Dulee Johnson i AIK, men nu börjar till och med jag undra om allt står rätt till hos snubben? Utkastad från Landslaget nu också, verkar ju skitsmart. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men han kan gärna få söka sig vidare. AIK behöver inte fler negativa skriverier nu.


Bele/Barkarby har tydligen värvat in gamla storbacken Roger Eliasson, vilken skräll! Man har inte presenterat honom ännu, men man har smugit in honom på truppsidan nu.


Näe, dax att raka sig och att packa inför morgondagens resa.


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards