Alla inlägg den 12 september 2010

Av Andreas - 12 september 2010 20:42

Seger i seriepremiären, kan ju inte bli mycket bättre! Vi vinner med 6-3 hemma mot ett Vendelsö som var klart bättre än vad jag väntat mig. Kan bli en lika obehaglig motståndare i år som förra året för många motståndare.


Segern känns ändå väldigt rättvis och det känns ungefär som att vi gör det vi behöver idag, inte mer inte mindre. För egen del gick det ganska tungt, får väl ta med mig att det fungerade ganska bra defensivt idag. Spelade 4-0 vilket är bra. Och jag försökte kriga på, kände mig dock ganska "otajmad" och energilös idag. Varför vet jag inte? Men en dag som denna så bryr jag mig inte ett dugg om det, vi vinner och det är det som är viktigt. Riktigt skönt! Vad det gäller att hitta någon som höjer sig över mängden idag tycker jag att det är svårt. Låter klyschigt men idag är det faktiskt en riktig lagseger. Ska man nämna något så tycker jag att dagens "andra lina" med Mange, Chrisse och Isen(sista perioden Chopler) är dom som är piggast. Men att vinna utan att prestera på topp är alltid en styrka!


Ska erkänna att jag saknade Lillis bredvid mig idag, vi hittar varandra riktigt bra! Dock ska Danne ha all cred för sitt inhopp mellan mig och Stenis. Han var den som var riktigt bra i vår lina, hade jag och Stenis haft lite skärpa idag hade han haft mer en 1 poäng i dagens match. Så Danne ska faktiskt ha ett plus idag!


Nämnas bör väl också att dagens domare Stegrud/Eriksson skötte sig alldeles utmärkt!  


Bele kryssade borta mot Bollstanäs. Delad pott mellan två topplag helt enkelt. Jakobsberg kryssade hemma mot Högalid. Oväntat att Jakan kryssar, det gjorde man mest av alla i förra årets serie. Högalid kan bli en intressant nykomling som kanske kan gå långt.


Märkligt dålig rapportering "live" av innebandymatcherna i vår serie på innebandy.se. Riktigt trist och svagt! Kan väl även nämnas att det känns märkligt att inte vi hade någon speaker på vår hemmamatch heller? Anledningen till detta vet jag inte, förmodligen får jag ett bra svar av Mr Kungsängen här senare...


Bör väl påpeka att Belejocke håller fanan högt och liverapporterade från matchen borta mot Bollsta. Stort!


En av mina bättre vänner Joakim "Joppe" Nothèn är klar för Kifen! Det var självklart honom jag menade i ett tidigare inlägg angående ett nyförvärv som var på gång. Han var inte spelklar idag, och kommer att vara bortrest mot Bele borta nästa helg. Sedan hoppas jag få lira med honom igen! Grymt nyförvärv som vi lånat från Caperiotäby för resten av säsongen. Anledningen till att han "bara" lånas in vet jag inte? Men Caperiotäby vill tydligen göra så med spelare som lämnar klubben istället för att skriva över dom helt.


Jobbveckan är på ingående igen. Lika mycket som vanligt. Jobbresa torsdag gör att jag missar en träning i veckan. Inte optimalt, men inte heller mycket man kan göra.


Pool kryss, Juve kryss, AIK torsk. Ingen lyckad fotbollshelg för mig...That`s life!


Nästa helg väntar Bele borta! Hatmöte, nej inte för mig! Ska bli riktigt kul att spela mot alla sköna snubbar i Bele. Kommer att bli en speciell känsla.


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards