Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Min Väsby-Allstarfemma

Av Andreas - 19 mars 2009 23:02

Sorg i familjen idag. Våran kanin Rufsen dog ikväll. Han hade stilla somnat in i sin bur, han dog pga åldern. Jobbigt att se hur ledsna barnen blev, båda har gråtit hu mycket som helst. Tungt och hjärtskärande att se ens barn så ledsna.


Har hittat fina spel till morgondagens innebandyn.


T/T-Sirius 2 (2,40 hos Unibet)

Caperio/Täby-Balrog 1 (1,45 hos Unibet)


Tror, trots 2-0 i matcher till Balrog, att C/T tar sig samman och kör över Balrog imorgon. Har svårt att se Balrog vinna två raka matcher i Tibblehallen. Om man skulle lyckas med det är jag den förste att lyfta på hatten, det skulle vara grymt imponerande!


T/T har två raka segrar i kvalet till SSL. Men jag ser Sirius som det bästa laget i denna kvalserie och 2,40 är ett riktigt spelvärt odds. Inte direkt någon klar match då T/T är ett riktigt bra lag, men 2,40 är för bra för att inte lira.


Fick kritik för mitt bortviftande av Leksands bortdömda mål mot AIK av min gamla tränare Anders. Sjävklart är jag väldigt färgad i dom flesta frågorna gällande AIK. Men jag anser det inte vara avgörande för matchen. Inte så som det var i AIK`s tidigare match mot SSK där domaren helt dömmer bort gnaget i slutskedet. Men som sagt är jag "råtta" och min syn på det hela är förmodligen en aning vinklad åt det hållet....


Hur som helst så har man tyvärr mindre poäng än vad man förtjänar i kvalserien, men turen kanske har vänt nu i och med lite tur med domslut och studsar mot Leksand. Hoppet lever ett tag till iaf..... Jag tror faktiskt att man slår Rögle borta på söndag.


På min gamla tränare Ola Thimrèns blogg(länk finns till höger i bloggen) kan man läsa om ett allstarlag som får tas ut bestående av gamla Väsbyspelare som fortfarande är kvar i SSL slutspelet. Jag blev sugen på att plocka ut ett jag också, nu när man ändå har agerat ass. coach senaste säsongen. Jag har ju spelat med många av spelarna och känner till dom väl. Här kommer min femma:


Högerback: Thomas Rappel (C/T) - Hans tuffhet och attityd på banan är något som varje lag önskar sig. En stark och duktig spelare som sällan gör en dålig match.


Vänsterback: Mathias Hagert (Balrog) - Skulle komplettera Rappels spelstil perfekt. En spelare med grym teknik och ett fantastiskt spelsinne.


Center: Håkan Fröberg (Balrog) - En spelare som har utvecklats enormt senaste säsongen. Jag ville ha honom till Hässelby innan säsongen startade men han valde som alla vet Balrog. En ruskigt slitstark och skicklig spelare som är bra både framåt och bakåt.


Högerforward: Linus Jämtdal (C/T) - En teknisk och ruskigt snabb forward som kan göra det oväntade. Han har en lång och bra innebandykarriär framför sig. I den här femman vill jag ha honom lite "fiskande" och ligga som en "sniper" högt upp i banan. Bra målsinne!


Vänsterforward: Henrik Lorendahl (AIK) - Alla vet ju denna herres kapacitet. Han är snabb, skjuter bra och kan springa hur mycket som helst. En drömspelare i vilken femma som helst!


Det var mitt lag efter förutsättningarna som gällde. Hur ser erat lag ut? Någon som har synpunkter? Anders M kanske ;-) ? Kanske ska testa mig på att göra en allstarfemma med spelare jag spelat med. Men det skulle bli på tok för jobbigt kanske med tanke på alla mina klubbar....


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Ole-Richard

20 mars 2009 13:07

Hvis jeg ikke inngår i allstarfemmeren din skjønner jeg ingenting. Hurtighet, smidighet og styrke hadde jeg ikke, men bortsett fra det var jeg vel en komplett spiller?? Hils de andre gutta, du ringer jo aldri lenger:)

 
Ingen bild

Jonte

20 mars 2009 15:28

Rappel måste ju vara ett skämt..

 
Ingen bild

Mörk

20 mars 2009 21:50

jag skulle ha Loren som center, helt outstanding där. sådeså

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards