Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Skylla mig själv...

Av Andreas - 23 mars 2009 22:59

Såg tv-matchen mellan Falun-Warberg ikväll. Matchen var extremt lik den då dessa lag möttes senast i Falu-Kuriren Arena. Falun bättre i två perioder för att sedan tappa i tredje. Den här gången räddas man av ett riktigt skitmål som duktige Adriansson petar in mitt i Warbergs anstormning.


Nu kan det faktiskt gå hur som helst nere i Warberg på torsdag. Vilka skrällar om både Caperio/Täby och Warberg skulle åka ut i kvarten.


4,50 i odds på Falun idag!? Visst bör Warberg vinna och ska vara favoriter. Men har inte spelbolagen sett någon av matcherna i slutspelet mellan dessa lag? Förra matchen Warberg vann i Falun var inte rättvis. Men ändå så är det skyhögt odds på Falun. Det ska vara lägre på Warberg, men idag var det lite väl lågt...


Jag gjorde det klassiska misstaget att pussla ihop en fyrling på nordicbet, för att sedan i sista sekund skita i att lämna in den. Självklart satt alla fyra matcherna vilket var ett odds på dryga 50 gånger pengarna! Hade tänkt lira Ålborg, Rosenborg, Färjestad och Falun. Så jävla irriterande, men man får skylla sig själv...


Imorgon bär det av till Gävle. Nu blir det till att sova. Min förkylning har inte gett sig helt ännu, men det är iaf på bättringsvägen.


Pratade med sjukhuset där jag ska operera mit knä igen. Har satt upp mig på en lista där man kan komma på kort varsel, alltså kan man bli kallad dagen efter dom ringer. Den vanliga väntelistan jag står på har en väntetid på ca 3-4 månader sa hon... Jag har väntat i 2 månader snart. Vid första operationen bröt jag knät på söndagen och fick operera mig på torsdagen, snacka om skillnad...


Hejdå Hejdå!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards