Direktlänk till inlägg 17 september 2010

AIK-Sjukan

Av Andreas - 17 september 2010 10:26

Hemma igen efter lite resande i jobbet. Har även haft en liten förkylning hängande över mig sedan i tisdags kväll efter träningen. Träningen i tisdags var en medioker historia för egen del. Har ont i ett ben och sedan kom huvudvärken som ett brev på posten. Missade gårdagens träning ,då jag var i Helsingborg, vilket förmodligen faktiskt var lika bra då jag inte är helt hundra i varken kropp eller huvud. Men redan idag känns det bättre och det känns som att det går åt rätt håll iaf.


Vi har tydligen en del viktiga bortfall till matchen på söndag mot Bele borta. Inget att skylla på, så är det för alla lag och jag tror ändå på seger.


Igår var våran lilla kanin tvungen att avlivas, riktigt tungt då det var pga sjukdom och inte ålder. Vi hade bara haft honom något år och det känns faktiskt riktigt tomt att inte ha honom springande här hemma. Värst är det för barnen som är helt förstörda. Inte kul att se sina barn så ledsna...Känns som att helgen kan bli lite präglad av gårdagens händelse...


Kollade Gnaget Hockey i onsdags. Inte mycket att säga, Linköping var strået vassare och tyngre. Tycker ändå att det ser ut att finnas hopp för hockeykrigarna. Det största problemet är att man har problem med målskyttet. Verkar vara en röd tråd som går genom föreningen? AIK-Sjukan?


Första gången som jag läser något vettigt från bajaren och AIK-hataren Anrell i Aftonbladet igår. Han skrev att djurgårdspubliken visade hockey Sverige hur en hockeypublik ska låta, i förra årets slutspel. Men att i onsdags så visade AIK publiken att det går att låta högre. Bland det mäktigaste han upplevt. Ingen nyhet för mig iof att vi har Sveriges bästa klack/publik, i fotbollen har man ju redan fått det betyget. Men nu är det även bevisat i hockeyn. Vinner inga matcher på det, men alltid skönt att veta.


Vill även passa på att gratulera min gamle vän borta i Norge, Ole-Richard. Han och hans sambo Therese fick i veckan en lite pojke, stort stort grattis!!


Självklart ska även Tobbe i innebandylaget gratuleras som också fick barn i veckan, grattis!


Hade ett långt zurr med Caperiotäbytränaren Binge i veckan. Länge sedan vi pratade innan veckans samtal, men det kändes precis som förr då vi kunde zurra innebandy i flera timmar. Alltid kul att prata med den mannen, ruskigt klok. Förstår varför Caperiotäby har kommit dit man har. Lycka till med plasten i år!


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards