Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Skön seger!

Av Andreas - 26 september 2010 21:23

Underbar seger idag hemma mot Bollstanäs. En klar förbättring mot tidigare matcher och en helt annan inställning visades upp från samtliga inblandade! Vi vinner med klara 8-3 och kontrollerar matchen väldigt bra rakt igenom. Bollstanäs är ett bra lag, men har just nu en lite för tunn trupp enligt mig(får jag väl äta upp). Man har Andreas "drutten" Fridner, Urwäder och Christian "larre" Larsson som är ständiga hot. Vi släpper endast in 1 mål i spel 5 mot 5, övriga två kassar gör Bollsta i PP. Extra plus från mig till linan med Dajje, Stenis och Joppe. Även backar samt keeper Foppa ska ha en stor eloge. Men hela laget gör en helgjuten insats och sliter för varandra idag, riktigt kul!


Personligen gick det väl inget vidare, sliter på och tycker iaf att jag gör ett bra jobb idag. Men jag har lite högre krav än så på mig själv. Men rent chansmässigt så är det väldigt tunnt just nu. Vi skapar inte så mycket i vår lina, men det är bara att ta nya tag på veckans träningar.


Men en dag som denna så bryr jag mig inte ett dugg om hur det går för min egna del, så otroligt kul att spela i det här laget när vi sliter som vi gjorde idag för varandra!


Nu ska jag unna mig en påse grillchips och lite dipp framför en skön film. Var ett tag sedan, kanske det är det som gjort att det inte vill lossna för mig?


Forza KIF!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Mr K

26 september 2010 21:42

Ja du Boris, hade Ni lika kul på planen som Ni såg ut att ha från sidan så har Ni nog inte slutat garva ännu - blandande känns som en bra samanfattning!

Andreas

27 september 2010 00:14

Ja, idag var det kul att lira. Fokus låg på rätt saker! Mina små ord innan match var: #1 Håll huvudet kallt och låt domarna vara, det kommer inte Bollsta att göra. Vi vet väl alla att det stämde ganska bra så här i efterhand. #2 Bollsta är farliga i PP, två av deras tre mål kom där. Men vi får inte glömma att vi satt utvisade 5 gånger och släppte bara in två mål, helt ok! Speaker idag också, känns som att alla gjorde sitt idag! Känns ändå som att vi har ännu mer att ge på planen faktiskt. Nu ska jag garva hela vägen ner i sängen. Bländande var ordet!

 
Maront

Maront

27 september 2010 16:03

Själv är jag lite sliten och ur form, men ligger på 7+3 efter 2 matcher.

http://blog.metmike.com

Andreas

27 september 2010 16:08

Skönt att nån levererar! Men jag har ingen panik, började svagt förra säsongen också. Så det kan ju bara bli bättre. Lycka till vidare, vi hörs!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards