Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Hockeykrigarna!

Av Andreas - 29 september 2010 09:37

Mycket folk borta på träningen igår. Vilket gjorde mig lite bitter då jag hade kunnat gått på AIK-dif i hockeyn, men tackade nej till biljetten pga träningen... 


Vi körde mest fys samt en del två-mål på mindre plan, var ändå ganska kul. Riktigt nice att lira med Joppe också.


Åter till hockeyn. AIK derbysegrade igår, helt underbart!! Satt och såg den inspelade matchen till sent inatt, hade kollat klart vid kl: 01.00 Så man är trött idag. Men det var det värt! Vem hade kunnat väntat sig en sådan matchbild som det blev igår när nykomlingen AIK mötte förra årets SM-finalist? Inte ens jag i min vildaste fantasi iaf. Man gjorde en grym match och segern var läskigt rättvis. Derbykrossen, AIK överlägsna i derbyt, AIK klart starkast i stockholmsderbyt, detta var bara några av de underbara raderna man kunde läsa runt om i olika medier igår. Ur difaren Mats Walltin lyfte på hatten för AIK i studion, dif tränaren Montèn erkännde att AIK var klart bättre. Ja, jag behöver nog inte förklar mer än att för tillfället är vi DERBYKUNGAR i hockeyn!


Nu är det inte så att jag svävar iväg och tror att hockeyn blir enkel i år, nej snarare tvärtom. Är otroligt många omgångar i Elitserien, vilket förmodligen inte gynnar en nykomling som AIK. Men att se det man presterar igår med Elitseriens näst yngsta lag, gör att man som Gnagare faktisk är värd att vara lite extra stolt idag!


Signaturen DIF Forever kommenterade här på bloggen. Förmodar att du skämtar med din kommentar om "rånet i Globen"? Annras är jag allvarligt oroad över din hockeykunskap. Även den mest inbitne "gårdaren" kan nog erkänna sig rättvist besegrad igår, även om det svider.


På läktarplats var det inte heller så mycket att disskutera, AIK seger även där. Synd med en massa stök när det var en så grym stämning som igår. Båda klackarna ska ha ett stort plus!


En derbyseger på söndag i fotbollen skulle rädda mycket av den här säsongen och dif skulle vara besegrat två gånger om i veckan. Otroligt viktig match på söndag! Som Gnaget spelade mot Helsingborg så har det gett mig lite nytt hopp om fotbollen.


Nu ska jag bara njuta vidare efter den underbara derbysegern!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Kjell

29 september 2010 19:45

Grattis med seier over pakketi går. Utrolig moro.

Andreas

29 september 2010 20:16

Tack för det! Ja, otroligt skönt! Hälsa Rolfen, har inte vågat skicka något sms till honom...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards